(Українська) Черніченко Людмила Анатоліївна

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

ПІБ випускника: Черніченко Людмила Анатоліївна

Тема дисертаційного дослідження: «Підготовка майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивної дошкільної освіти»

Рік захисту – 2020 р.р.

Науковий керівник – Чирва Ганна Миколаївна кандидат педагогічних наук, доцент

Основні досягнення:

Монографія:

  • Черніченко Л. А. Теорія і практика професійної підготовки логопедів до інноваційної діяльності в інклюзивній дошкільній освіті / Л. А. Черніченко – Умань: Видавець “Сочінський М.М.”, 2021. – 188 с. – (монографія).

Навчально-методичний посібник:

  • Черніченко Л. А. Рання логопедична корекція. / Л. А. Черніченко. – Умань: ВПЦ “Візаві”, 2020. – 150 с. – (навчально-методичний посібник).

Статті проіндексовані у міжнародних наукометричних базах даних Scopus та Web of Science:

  • Sarancha, I., Maksymchuk, B., Gordiichuk, G., Berbets, T., Berbets, V., Chepurna, L., Golub, V., Chernichenko, L., Behas, L., Roienko, S., Bezliudna, N., Rassskazova, O., & Maksymchuk, I. (2021). Neuroscientific Principles in Labour Adaptation of People with Musculoskeletal Disorders. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(4), 206-223. https://doi.org/10.18662/brain/12.4/245

Міжнародне стажування за програмою підвищення кваліфікації:

  • «Фандрейзинг та організація проєктної діяльності в закладах освіти: європейський досвід» для педагогічних та науково-педагогічних працівників, Польща – Україна, з 06 листопада по 12 грудня 2021 року.
  • Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір: монографія Теорія і практика професійної підготовки логопедів до інноваційної діяльності в інклюзивній дошкільній освіті» № 111899 від 12.02.2022 р.

Статті у наукових виданнях України:

  • Черніченко Л. А. Методологічні основи підготовки майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету “Україна”. Хмельницький, 2017. С. 57–62. http://eprints.zu.edu.ua/27231/1/26.pdf
  • Черніченко Л. А. Досвід інноваційної діяльності логопедів дошкільних навчальних закладів в умовах інклюзивної освіти. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький, 2017. Вип. 156. С. 239 –243.

https://www.cuspu.edu.ua/images/download-files/naukovi-zapysky/156/48.pdf

  • Черніченко Л. А. Структура, критерії та рівні готовності майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивного навчання. Витоки педагогічної майстерності. Полтава, 2017. Вип. 19. С. 352–358.

http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/8622/1/Chernichenko.pdf

  • Черніченко Л. А. Стан університетської підготовки майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в інклюзивних умовах дошкільних закладів освіти. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2018. Вип. 3. С. 68–71.

http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2018/3/16.pdf

  • Oleksii Stasenko, Liudmyla Chernichenko, Anna Cherednyk. Motivating Students For Motor Activity in The Framework of Physical Education. Наука і освіта. Одеса, 2018. №4. С. 172–178.

https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/articles/2018-4-doc/2018-4-st21

  • Черніченко Л. А. Модель підготовки майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. Умань, 2020. Вип.1 (5). С. 186 –174.

https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/123456789/13358/1/208203-469041-1-SM.pdf

  • Черніченко Л. А. Використання психотерапевтичних методик для формування комунiкативної дiяльностi у дiтей з порушенням iнтелектуального розвитку. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 42. Том 2. С.256-260

http://www.aphn-journal.in.ua/archive/42_2021/part_2/45.pdf

  • Черніченко, Л. (2022). Корекція мовленнєвих порушень у дітей дошкільного віку засобами логоритміки. Acta Paedagogica Volynienses, 1, 234–238

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.37

 

  1. Чернiченко Л.А. Роль мистецтва як засобу естетичного виховання у процесі формування мовленнєвої діяльності. Інноваційна педагогіка, Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 47. С.123-126

http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2022/47/23.pdf

Статті у наукових виданнях інших держав:

  • Черніченко Л. А. Аналіз стану підготовки майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Revistă ştiinţifică progresivă. Republica Moldova, 2020. Volum 3 № 1(3). С.5 – 8.

https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/123456789/13494/3/%d0%a1%d1%82%d0%b0%d1%82%d1%82%d1%8f%20%d0%a7%d0%b5%d1%80%d0%bd%d1%96%d1%87%d0%b5%d0%bd%d0%ba%d0%be%20%d0%97%d0%b0%d0%ba%d0%be%d1%80%d0%b4%d0%be%d0%bd%d0%bd%d0%b0.pdf

  • Черніченко, Л. Сучасні підходи до формування комунікативних навичок у дітей з розладами аутистичного спектру. KELM (Knowledge, Education, Law, Management), Lublin, № 5(49), 2022, С 35-40

Опубліковані праці апробаційного характеру:

  • Черніченко Л. А. Особливості інноваційної діяльності логопедів в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Актуальные научные исследования в современном мире: матеріали ХХ Междунар. Научн. Конф. (21–22 декабря 2016 г.). Переяслав-Хмельницкий, 2016. Вып.12 (20). ч.4. С.68–72.

https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/366477.pdf

  • Черніченко Л. А. Інклюзивна освіта як сучасна освітня інновація Молодий вчений. Херсон, 2016. №12. С. 537–542.

http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2016_12_131.

  • Черніченко Л. А. Методологічні основи інклюзивного навчання. Modernization of education system: world trends and national peculiarities: Conference Proceedings. Kaunas: Izdevnieciba “Baltija Publishing”, 2018. Р. 176–178.
  • Черніченко Л. А. Су-Джок терапія в роботі логопеда. Навчання та виховання в інклюзивному освітньому просторі: теорія та практика: матеріали доповідей (з міжнародною участю). Хмельницький: Хмельницький інститут соціальних технологій Університету “Україна”, 2018. С. 48–52.
  • Черніченко Л. А. Інноваційний розвиток інклюзивної освіти в Україні. Методичні аспекти інклюзивної педагогіки: матеріали регіонального семінару, (Умань, 14 травня 2014 р.). Умань: Алмі, 2014. С. 62–64.
  • Черніченко Л. А. Інноваційні технології навчально-виховного процесу в групах ДНЗ із інклюзивною формою навчання. Сучасні тенденції розвитку колекційної освіти в Україні: матеріали регіонального науково-практичного семінару. Умань: Алмі, 2016. С. 45–47.
  • Черніченко Л. А. Інноваційні методи здоров’язбережувальної технології в інклюзивному ДНЗ. Вплив навколишнього середовища на формування особистості: матеріали всеукраїнської наукової конференції молодих учених та студентів. Умань: Алмі, 2014. С153–155.
  • Черніченко Л. А. Педагогічна аксіологія у навчально-виховному процесі інклюзивного закладу дошкільної освіти. Наука, освіта, молодь: матеріали Восьмої Всеукраїнської студентської наукової конференції (Умань, 14 травня 2015р.). Умань: ФПО Жовтий О.О., 2015. С.163–165.
  • Черніченко Л. А. Формування готовності педагогічних працівників до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: матеріалами І регіональної науково-практичної конференції (26 квітня 2015 р.). Умань: вид. УДПУ, друк ПП «Мороз», 2015. Вип. І. С 191–193.
  • Черніченко Л. А. Підготовка логопедів до роботи в закладах освіти з інклюзивною формою навчання. Актуальні проблеми збереження здоров’я дітей та молоді в сучасних умовах реформування освіти: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. (Умань, 16 квітня 2015р.). Умань: Алмі, 2014. С 89–91.
  • Черніченко Л. А. Вивчення проблеми готовності педагогічних працівників до інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: матеріалами ІІ регіональної науково-практичної конференції (24 березня 2016 р.). Умань: ФОП Жовтий О. О., 2016 р. Вип. ІІ.С.76–79.
  • Черніченко Л. А. Формування готовності логопедів до інклюзивного навчання дітей з вадами Інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: матеріалами ІІІ регіональної науково-практичної конференції (22 березня 2017 р.). Умань: ФОП Жовтий О. О., 2016 р. Вип. ІІІ.С. 65–68
  • Черніченко Л. А. Використання інноваційних технологій у логопедичній роботі з дітьми. Формування здоров’язберігаючих компетенцій дітей та молоді: проблеми, розвиток, супровід: матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції (19 квітня 2017 р.) Умань: ФОП Жовтий О. О., 2017. Вип ІІІ. С 124–126.
  • Черніченко Л. А. Характеристика методологічних підходів підготовки майбутніх логопедів до інноваційної діяльності в умовах інклюзивної дошкільної освіти. Психологія та педагогіка: історія розвитку, сучасний стан та перспективи досліджень: збірник наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (15–16 вересня 2017 р., м. Одеса). Одеса: ГО “Південна фундація педагогіки”. 2017. С. 82–86.

Тези конференцій:

1) Черніченко Л. А. Нечепуренко А. О. Розвиток мовлення та психокорекція у дошкільників із вадами мовлення засобами арт терапії. Актуалізація творчого професійного потенціалу майбутніх фахівців дошкільної освіти: зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук. практ. конф., м. Умань, 12 лист. 2021. С. 72–74.

2) Черніченко Л. А. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні дітей з особливими освітніми потребами Актуалізація творчого професійного потенціалу майбутніх фахівців дошкільної освіти: зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук. практ. конф., м. Умань, 12 лист. 2021. С. 74-76.

1) Черніченко Л. А. Нечепуренко А. О. Розвиток мовлення та психокорекція у дошкільників із вадами мовлення засобами арт терапії. Актуалізація творчого професійного потенціалу майбутніх фахівців дошкільної освіти: зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук. практ. конф., м. Умань, 12 лист. 2021. С. 72–74.

2) Черніченко Л. А. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні дітей з особливими освітніми потребами Актуалізація творчого професійного потенціалу майбутніх фахівців дошкільної освіти: зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук. практ. конф., м. Умань, 12 лист. 2021. С. 74-76.

3) Черніченко Л., Кахаєва К. Особливості логопедичної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в інклюзивному закладі освіти. Вісник науково-дослідної лабораторії інклюзивна педагогіка. Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: Матеріали 7-ої Всеукр.,наук.-практ. Конф. (25 березня 2021 р.) м. Умань, 2021. С 75-78;

4) Черніченко Л., Кириченко О. Психолого-педагогічні основи художньо-мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку.  Вісник науково-дослідної лабораторії інклюзивна педагогіка. Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: Матеріали 7-ої Всеукр., наук.-практ. Конф. (25 березня 2021 р.) м. Умань, 2021. С 78-82;

5) Черніченко Л., Клапчук Ю. Особливості взаємодії дошкільнят які мають дитячий церебральний параліч із здоровими однолітками. Вісник науково-дослідної лабораторії інклюзивна педагогіка. Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: Матеріали 7-ої Всеукр., наук.-практ. Конф. (25 березня 2021 р.) м. Умань, 2021. С 82-85;

6) Черніченко Л., Дударєва Т. Особливості інноваційної діяльності логопедів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Вісник науково-дослідної лабораторії інклюзивна педагогіка. Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: Матеріали 7-ої Всеукр., наук.-практ. Конф. (25 березня 2021 р.) м. Умань, 2021. С 69-72;

7) Черніченко Л., Особливості організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами в умовах дистанційного навчання. Вісник науково-дослідної лабораторії інклюзивна педагогіка. Спеціальна та інклюзивна освіта: теорія, методика, практика: Матеріали 7-ої Всеукр., наук.-практ. Конф. (25 березня 2021 р.) м. Умань, 2021. С 194-198;

8) Черніченко Людмила, Буряк Валентина. Особливості корекції розладів аутистичного спектру у дітей дошкільного віку. Вісник Освітньо-наукового центру сімейно-центрованих практик. Умань: Візаві, 2022 р. С. 10 –12.

9) Черніченко Людмила, Нагорна Інна. Особливості процесу формування здоров’язбережувальної компетентності у дітей з порушенням слуху. Вісник Освітньо-наукового центру сімейно-центрованих практик. Умань: Візаві, 2022 р. С. 55–57.

10) Черніченко Людмила, Позиченюк Віра. Лoгoпедична рoбoта з кoрекції пoрушень гoлoсу у дітей з церебральним паралічем. Вісник Освітньо-наукового центру сімейно-центрованих практик. Умань: Візаві, 2022 р. С. 62 – 64

11) Черніченко Людмила, Савчук Олена. Формування комунікативних навичок у дітей з розладами аутистичного спектру. Вісник Освітньо-наукового центру сімейно-центрованих практик. Умань: Візаві, 2022 р. С. 73 –75.

12) Черніченко Людмила, Стрєлкова Єлизавета. Формування лексико-семантичного уявлення про слово в учнів початкових класів з недорозвиненням мовлення. Вісник Освітньо-наукового центру сімейно-центрованих практик. Умань: Візаві, 2022 р. С. 96 – 98.

13) Черніченко Людмила, Боковня Яна. Новітні технології психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інлюзивному навчальному просторі. Сімейно-центровані практики: тенденції, проблеми та перспективи розвитку: зб. матер. Всеукр. наук.-прак. конф. (20 жовт. 2022 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. Л. А. Черніченко]. Умань: Візаві, 2022. С. 15-17

14) Черніченко Людмила, Драчевська Дар’я. Дистанційне навчання дітей з порушеннями слуху. Сімейно-центровані практики: тенденції, проблеми та перспективи розвитку: зб. матер. Всеукр. наук.-прак. конф. (20 жовт. 2022 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. Л. А. Черніченко]. Умань: Візаві, 2022. С. 28-31;

15) Черніченко Людмила, Муржак Раїса. Характеристика рівня сформованості толерантного ставлення до дітей раннього віку з ооп у старших дошкільників. Сімейно-центровані практики: тенденції, проблеми та перспективи розвитку: зб. матер. Всеукр. наук.-прак. конф. (20 жовт. 2022 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. Л. А. Черніченко]. Умань: Візаві, 2022. С. 65-67;

16) Черніченко Людмила, Сергієць Аріна. Інклюзивна освіта – важливий чинник забезпечення рівного доступу дітей до освіти. Всеукр. наук.-прак. конф. (20 жовт. 2022 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. Л. А. Черніченко]. Умань: Візаві, 2022. С. 84-87;

17) Черніченко Людмила, Шаманська Тетяна. Використання арт-терапевтичних практик у роботі логопеда з дітьми із синдромом дауна. Всеукр. наук.-прак. конф. (20 жовт. 2022 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини; [голов. ред. Л. А. Черніченко]. Умань: Візаві, 2022. С. 98-101;