(Українська) Шлях до професійного зростання – активність особистості та академічна доброчесність

25 січня 2024

Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

24 січня 2024 року в Уманському державному педагогічному університеті в режимі онлайн відбулося чергове засідання засідання слухачів школи професійного зростання молодого викладача (ШПЗМВ).

На засіданні були розглянуто 2 питання, доповіді з яких підготували викладачі кафедри педагогіки та освітнього менеджменту: Гагарін Микола Іванович, доктор педагогічних наук, професор кафедри та к.п.н, доцент, Бойченко Валентина Василівна.

Валентина Василівна познайомила молодих викладачів з можливостями використання інтерактивних технологій навчання в освітньому процесі, зокрема,  з особливостями проведення диспутів, дискусій та полеміки у студентському середовищі.

Наступне питання стосувалося проблеми дотримання принципів академічної доброчесності, яка є дуже актуальною на даний час і служить основою високої якості освіти та підготовки кваліфікованих спеціалістів. Гагарін Микола Іванович, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту розкрив дану проблему і наголосив на тому, що дотримання принципів академічної доброчесності серед викладачів є важливим елементом забезпечення високих стандартів освіти та створення довіри в академічному середовищі. Викладачі, як і студенти, повинні відповідати високим стандартам чесності та етичності.

До розгляду цієї проблеми долучилася координатор школи професійного зростання молодих викладачів Стеценко Надія Миколаївна, яка  надала поради, як розпізнати плагіат у студентських роботах, що виконувалися за допомогою штучного інтелекту, зокрема, звернути увагу на грамотність написання роботи студентами, оскільки, штучний інтелект  генерує текст добре структурованим, з чіткою логікою і, загалом, грамотно, але переклад буває некоректним; пропонувати студентам використовувати цитування та посилання у завданнях.

Обговорення висунутих на засіданні проблем відбувалося також за участю слухачів школи. Так, молодий викладач кафедри інформатики і інформаційно-комунікаційних технологій Тітова Любов Олександрівна, слушно зауважила, що заборонити студентам використання ШІ ми не можемо, але можемо давати їм такі завдання, які вимагатимуть критичного мислення, творчого підходу до розв’язання наукових та навчальних завдань.

Питання, які розглядалися на засіданні, викликали жвавий інтерес учасників та пропозицію продовжити роботу школи професійного зростання молодих викладачів у формі тренінгів.