Подорож до невичерпного джерела педагогічної мудрості

25 жовтня 2016

1

20  жовтня цього року професорсько-викладацький склад, докторанти, аспіранти кафедри педагогіки та освітнього менеджменту на чолі із завідувачем кафедри д. п. н., професором О. М. Коберником вшанували пам`ять Василя Олександровича Сухомлинського, здійснивши подорож до джерела педагогічних ідей видатного педагога – Павлиської середньої  школи І-ІІІ ступенів №1 імені В. О. Сухомлинського Онуфріївського р-ну Кіровоградської області. Протягом 1948–1970 рр. під його керівництвом на базі школи проводився широкий педагогічний експеримент, спрямований на гуманізацію навчально-виховного процесу та всебічний розвиток особистості дитини.

2

Учасники подорожі вклонилися могилі видатного педагога, поклали квіти на знак глибокої шани українському Просвітителю, Добротворцю, Гуманісту, народному Вчителеві, Людині.

6

7

Колектив кафедри гостинно зустріли директор школи Деркач Валентина Федорівна, директор педагогічно-меморіального музею Ткаченко Зоя Юріївна, заступник директора школи з виховної роботи Євтушенко Людмила Степанівна, учні та вчителі школи, які з вдячністю прийняли подарунок (сканер) від кафедр факультету соціальної та психологічної освіти.

8

9

10

Учасники подорожі мали можливість краще ознайомитися з творчою спадщиною видатного педагога, відвідавши педагогічно-меморіальний музей В. О. Сухомлинського, який діє у старій частині школи, яка пам’ятає свого директора. Тут зібрані матеріали, що розповідають про різні періоди життя видатного педагога, про  методику організації навчальної та виховної роботи, систему роботи з учителями, які він розробляв.

11

12

13

У першій, педагогічній, частині музею відвідувачів зустріли біографічні світлини, особисті листи, нагороди, оригінали праць видатного педагога. В. О. Сухомлинський вважав, що на широку дорогу громадянського життя людину можна вивести лише через стежинку  праці. А тому трудове виховання посідало в системі організації роботи з дітьми у Павлиській школі   одне з перших місць. Тож в одному із залів музею експонуються сівалка, електромобіль та інші діючі моделі, виготовлені учнями школи в  60 – і роки минулого століття.

14

15

16

Незабутніми стали кадри хронікально-документального фільму, підготовленого співробітниками музею.

17

18

19

У другій, меморіальній, частині музею – службовий кабінет і квартира сім’ї Сухомлинських, які вражають простотою обстановки та величезним різноманіттям книг особистої бібліотеки Василя Олександровича (близько 19 тис. екземплярів).

20

21

22

Вражають скромність і надзвичайна працездатність цієї людини. Організаторська робота, робота з дітьми, з батьками, педагогічна діяльність – таким було коло турбот видатного педагога. Кожен із відвідувачів  відчув, що слова «Серце віддаю дітям», взяті як заголовок відомої книги, були керівництвом до дії у житті Сухомлинського.

23

24

25

Із великим зацікавленням викладачі кафедри  оглянули пришкільну садибу: приміщення навчального призначення, зелені класи, шкільний сад, теплиці, велику колекцію рослин, привезених із різних куточків світу під час відряджень В.О. Сухомлинського і особисто ним висаджених.

26

27

28

Дух та ідеї  В. О. Сухомлинського і нині живуть в стінах його авторської школи, проростають добірними зернами розумного, доброго, вічного в душах дітей, яким Учитель віддав своє серце. Вчителі та учні школи шанують пам’ять видатного земляка.

29

30

31

32

Педагогічний колектив школи зберігає й примножує започатковані видатним педагогом традиції, творчо розвиваючи його педагогічні ідеї в практиці удосконалення розумового, морального, трудового і естетичного виховання учнів в умовах національного відродження. У школі створена атмосфера багатогранного інтелектуального життя і творчої праці.  Культ Людини, Матері, Батьківщини, Рідного слова, Книги – проголошені Василем Олександровичем Сухомлинським, панують у Павлиській школі.

33

34

35

36

Почуття і настрій від подорожі до колиски ідей видатного педагога  передає запис, залишений викладачами кафедри у книзі відвідувачів, який суголосний із багатьма іншими: педагогічні ідеї славетного освітянина – вічне джерело  наснаги і творчості, яке ніколи не зміліє, до якого припадаємо і припадатимемо завше, збагачуючись новими ідеями і наснагою для творчої праці.

37

38

40