Кафедра психології
Сафін Олександр Джамільович
Доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
Наукова школа «Майбутній практичний психолог як активний суб’єкт психологічної практики»
Психологічна реабілітація особистості
Гульбс Ольга Анатоліївна
Професорка кафедри психології , докторка психологічних наук
Сфера наукових інтересів:
- Тема кандидатської дисертації: «Формування трудової спрямованості неповнолітніх правопорушників у виховно-трудовій колонії», 1992 р.
- Тема докторської дисертації: «Теоретико-методологічні основи категоріальної структури свідомості викладачів вищої школи», 2013 р.
Кобець Олександр Володимирович
Професор кафедри психології, доктор психологічних наук, професор
Сфера наукових інтересів:
- Тема кандидатської дисертації: « Особливості категоріальної структури правосвідомості юриста », 2007 р.
- Тема докторської дисертації: « Психологічна структура еколого-правової свідомості працівників прокуратури », 2015 р.
Мороз Людмила Іванівна
Докторка психологічних наук, професорка, професорка кафедри психології.
Сфера наукових інтересів:
Тема докторської дисертації: “Теоретичні та прикладні засади професійно-психологічного тренінгу працівників органів внутрішніх справ” (19.00.06), 2008 р.
Діхтяренко Світлана Юріївна
Кандидатка психологічних наук, доцентка, доцентка кафедри психології, заступниця завідувача кафедри психології, завідувачка науково-дослідної лабораторії «Удосконалення майстерності майбутнього психолога імені Анни Іванівни Кагальняк»
Сфера наукових інтересів:
- Тема кандидатської дисертації: “Психологічні особливості розуміння студентами сучасних пісень”, спеціальність 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія, 2009 рік.
- Кафедральна науково-дослідна тема: «Психологічні аспекти формування творчої особистості вчителя, студента, учня». Номер державної реєстрації: 0111U007546
Вахоцька Ірина Олександрівна
Кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
2002 рік «Психологічні особливості міжособистісного взаєморозуміння в системі «вчитель – учень» як умова попередження конфліктів»
Данилевич Лариса Арсеніївна
Кандидатка психологічних наук, доцентка, доцентка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
Тема кандидатської дисертаці: «Перфекціонізм як особистісний чинник академічної обдарованості студентів», спеціальність 19.00.01 – загальна психологія, історія психології. (2010 р.).
Шулдик Галина Олексіївна
Кандидатка психологічних наук, доцентка
Сфера наукових інтересів:
Тема кандидатської дисертації: «Психологічні особливості формування узагальнених способів дій різними засобами моделювання», 1991 р.
Ольховецький Сергій Миколайович
Кандидат психологічних наук, доцент
serhiy.olhovetskyy@udpu.edu.ua
Сфера наукових інтересів:
Тема кандидатської дисертації: «Психологічні чинники та засоби подолання страхів у підлітковому та молодшому юнацькому віці».
Перепелюк Тетяна Дмитрівна
Професорка кафедри психології, кандидатка психологічних наук, професорка
tetiana.perepeliuk@udpu.edu.ua
Сфера наукових інтересів:
- Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук зі спеціальності 19.00.07 Педагогічна та вікова психологія: тема: «Прояви егоцентризму молодших школярів у процесі розуміння навчального матеріалу» (2007 р.).
- Теорія і практика психологічного пізнання
- Дослідження впливу кризових та критичних ситуацій на формування особистості
- Дослідження структури та компонентів емоційного інтелекту
Шулдик Анатолій Володимирович
Кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
Тема кандидатської дисертації: «Психологічні особливості розвитку професіоналізму керівників загальноосвітніх навчальних закладів» (2014 р.)
Якимчук Ірина Павлівна
Кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
Захист кандидатської дисертації на тему: «Вплив мотивації на розвиток творчого мислення в підлітковому віці», спеціальність 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія, 2012 рік.
Якимчук Борис Андрійович
Кандидат психологічних наук, професор
Сфера наукових інтересів:
Дисертація на тему: «Роль образного мислення в процесі розв’язання творчих задач з креслення», 1998 рік
Психологія творчості, формування творчої особистості учня, здобувача вищої освіти, вчителя.
Шеленкова Наталія Леонідівна
Кандидатка психологічних наук, доцентка, доцентка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
Захист кандидатської дисертації зі спеціальності 19.00.10 – економічна психологія; організаційна психологія. Тема «Розвиток психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри», 2014 р.
Міщенко Марина Сергіївна
Кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
Тема кандидатської дисертації: «Психологічні чинники запобігання синдрому емоційного вигорання у майбутніх практичних психологів», 2016 р.
Гриньова Наталія В’ячеславівна
Кандидатка психологічних наук, доцентка
Сфера наукових інтересів:
«Проективно-тестові та психоаналітичні підходи до використання малюнку в діагностико-корекційному процесі»
Байда Світлана Петрівна
Кандидатка психологічних наук, доцентка, доцентка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
2019 рік «Психологічні чинники формування позитивного іміджу молодого викладача вищого педагогічного навчального закладу»
Станішевська Вікторія Іванівна
Викладачка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
«Особливості прояву внутрішньоособистісних конфліктів у підлітковому віці»
Лівандовська Інна Антонівна
Викладачка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
- Гендерна ідентифікація сиріт
- Соціально-психологічний супровід дитячих будинків сімейного типу
Гуртовенко Наталія Вікторівна
Кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
Тема кандидатської дисертації: «Психологічні умови формування готовності майбутніх педагогів до професійної самореалізації».
Поліщук Олена Романівна
Докторка філософії, доцентка, доцентка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
Тема дисертаційної роботи: «Формування соціально-психологічної готовності старшокласників до вступу до закладів вищої освіти», 2021 р.
Радзівіл Катерина Павлівна
Кандидатка психологічних наук, старша викладачка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
2018 рік «Динаміка професійних очікувань майбутніх психологів у навчальному процесі»
Дудник Оксана Андріївна
Кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри
Сфера наукових інтересів:
«Безпорадність у структурі я-концепції особистості» 2020р.
Андрусик Олена Олександрівна
Викладачка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
Тема кандидатської дисертації: «Розвиток емоційної стійкості майбутніх вчителів».
Горенко Мар’яна Вячеславівна
Докторка філософії, викладачка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
Гендерна проблематика, подолання тривожності, ПТСР, депресивних розладів; когнітивно-поведінкова терапія (КПТ); готовність психологів до професійної діяльності.
Тема дисертації «Гендерні особливості формування готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри». Рік захисту – 2022.
Сотніченко Наталія Олександрівна
Викладачка-стажистка кафедри психології
Сфера наукових інтересів:
«Мотиваційні чинники розвитку креативної активності майбутніх практичних психологів»
Тептюк Юлія Олександрівна
Teptiuk Yuliia
Посада (науковий ступінь, звання, посада)
Кандидат психологічних наук, викладач кафедри психології
https://orcid.org/0000-0002-2918-112X
Дисципліни, які викладає (денна та заочна форма навчання)
- Психологія спілкування
- Основи психології (загальна та вікова)
- Психологія спорт
Сфера наукового дослідження (рік та тема захисту дисертації)
Тема кандидатської дисертації: «Психологічні умови розвитку стресостійкості у соціальних працівників різних вікових категорій», 2021 р.
Гичко Юлія Володимирівна
Викладачка кафедри психології
Столярова Олена Михайлівна
Викладачка – стажистка кафедри психології
Чупіна Катерина Олександрівна
Викладачка кафедри психології
Рабодзей Тетяна Сергіївна
Викладачка кафедри психології
Рудюк Анна Олександрівна
Лаборантка кафедри психології
Кафедра психології: історія та сьогодення
Кафедру психології як окремий підрозділ Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини було створено у квітні 1998 року в результаті реорганізації кафедри психології та педагогіки. Упродовж багатьох років на кафедрі працювали досвідчені та ерудовані психологи О.М.Бендерська, О.А.Гавриш, Г.І.Кагальняк, А.Б. Коваленко, Л.П. Мельник та інші.
Професорсько-викладацький склад кафедри охоплює 28 штатних працівників. З них: 4 доктори наук, 17 кандидатів наук, 4 доктори філософії.
Під час створення кафедри її очолювала кандидат психологічних наук, доцент Шулдик Галина Олексіївна. Тривалий час завідував кафедрою кандидат психологічних наук, доцент Якимчук Борис Андрійович. Нині кафедрою керує доктор психологічних наук, професор, Заслужений діяч науки і техніки України Сафін Олександр Джамільович.
Кафедра психології забезпечує підготовку фахівців освітніх ступенів «молодший бакалавр», «бакалавр», «магістр», за освітньо-професійними програмами «Психологія» та освітнього ступеня «доктор філософії» за освітньо-науковою програмою «Психологія» на факультеті соціальної та психологічної освіти, а також забезпечує викладання психологічних навчальних дисциплін на 10 інших факультетах університету та в інституті.
Кафедра психології підтримує тісні наукові зв’язки з лабораторією психології творчості Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, з Українським науково-методичним центром практичної психології з соціальної роботи НАПН України, Сумським державним педагогічним університетом імені А. С. Макаренка, Київським національним торговельно-економічним університетом, Донбаським державним педагогічним університетом, Хмельницьким національним університетом, з закладами загальної середньої освіти м. Умані та Уманського району.
На кафедрі функціонують понад 20 наукових гуртків для здобувачів вищої освіти, наукові пошуки яких втілюються у конкурсних, курсових та випускних кваліфікаційних роботах.
У межах роботи над кафедральною науковою темою «Психологічні аспекти формування творчої особистості вчителя, студента, учня» (державний реєстраційний номер 0111U007546) науково-педагогічні працівники кафедри беруть участь у науково-практичних конференціях різного рівня, публікують статті в наукових журналах.
При кафедрі психології у 2011 році створено науково-дослідну лабораторію «Удосконалення майстерності майбутнього психолога імені Анни Іванівни Кагальняк», роботу якої очолює кандидат психологічних наук, доцент Світлана Юріївна Діхтяренко.
Проведення досліджень в лабораторії здійснюється за такими напрямками:
- вдосконалення майстерності психологів, викладачів психології та майбутніх практичних психологів в умовах освітнього середовища;
- впровадження інноваційних технологій в роботу психологів
Пріоритетні завдання лабораторії полягають у забезпеченні підвищення якості підготовки майбутніх психологів через впровадження інноваційних технологій у психологічну практику та вдосконалення наукової кваліфікації професорсько-викладацького складу університету; забезпечення фахівців сучасною актуальною науковою інформацією, методичними матеріалами; проведення науково-практичних конференцій, семінарів, дискусій, круглих столів, тренінгів для обміну досвідом викладачів закладів вищої освіти та практикуючих психологів.
Кафедрою психології, з ініціативи сина Анни Кагальняк Андрія Оленка, з 2015 року започатковано Премію імені А. І. Кагальняк. Щорічно Премію на конкурсній основі вручають здобувачам вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» за значні досягнення у навчанні та науковій діяльності.
Науково-педагогічні працівники кафедри психології є членами робочої групи проєкту Erasmus+ (PTSD And Sexual Trauma: Training Experts – Network for a Stronger Europe), консорціуму з розробки проекту Erasmus+ за темою «RESTART: Rehabilitation, Education, and Support Through ART».
Починаючи з червня 2018 року, кафедрою психології започатковано щорічне наукове видання «Психологічний журнал», який виходить два рази на рік. З 2024 року «Психологічний журнал» внесено до категорії «Б» Переліку наукових фахових видань України – Наказ МОН України від 24.04.2024 року № 582. У науково-практичному «Психологічному журналі» публікуються результати досліджень українських та закордонних фахівців, які представляють актуальні психологічні проблеми сьогодення та інноваційні науково-прикладні напрямки з галузей психології, результати дисертаційних робіт на здобуття ступеня доктора наук та доктора філософії спеціальності: 053 Психологія. Сайт видання: http://psyj.udpu.edu.ua/
Викладачі кафедри психології очолюють науково-практичний центр психологічного діагностування та тренінгових технологій «Інсайт» (до 2024 року – доктор філософії О.Р. Поліщук, з 2024 року – доктор філософії М. В. Горенко).
Члени кафедри входять до громадської спілки «Національна психологічна асоціація», до Уманського відділення Громадської організації «Українська асоціація сімейних психологів» та Всеукраїнської асоціації імені В. О. Сухомлинського.
Дисципліни, викладання яких забезпечують викладачі кафедри психології в 2024-2025 навчальному році
- Soft skills: психологічний аспект
- Арт-терапія
- Вікова та педагогічна психологія
- Вступ до спеціальності
- Вступ до спеціальності “Психологія”
- Вступ до спеціальності “Психологія”
- Гендерна психологія
- Генетична психологія
- Дитяча психологія
- Диференційна психологія
- Екологічна психологія
- Економічна психологія
- Експериментальна психологія
- Екстремальна психологія
- Етнопсихологія
- Загальна психологія
- Загальна та вікова психологія
- Історія психології
- Медична психологія
- Медична психологія
- Медіапсихологія
- Метафоричні асоціативні карти та психологічні і гри у роботі психолога
- Методика викладання психологічних дисциплін у вищій школі
- Методика навчання психології
- Методика наукових досліджень в психології
- Методика роботи психолога
- Методологія та методика наукових досліджень в психології
- Наукові дослідження в психології
- Організаційна психологія
- Організація наукових досліджень у психології
- Організація та методика соціально-психологічного тренінгу
- Основи глибинної психології
- Основи психогігієни
- Основи психодіагностики з практикумом
- Основи психокорекції
- Основи психології (загальна та вікова)
- Основи психологічного консультування
- Основи психосоматики
- Основи психосоматики
- Основи психотерапії
- Основи психотренінгу
- Особистість в екстремальних умовах
- Патопсихологія
- Політична психологія
- Порівняльна психологія
- Практикум з арт-терапії
- Практикум з психологічного консультування
- Практикум по спеціальності (тренінги)
- Професійний розвиток психолога
- Профілактика емоційного вигорання спеціального педагога
- Психодіагностика
- Психодіагностика з практикумом
- Психодіагностика та психокорекція осіб з ООП
- Психодрама
- Психологічна експертиза
- Психологічна служба в системі освіти
- Психологічна служба України та історія її розвитку
- Психологічне консультування
- Психологічний супровід інклюзивної освіти
- Психологічний супровід осіб з ООП
- Психологічні основи профорієнтаційної діяльності
- Психологія
- Психологія вищої освіти та управління
- Психологія вищої школи
- Психологія впливу
- Психологія впливу
- Психологія девіантної поведінки
- Психологія діяльності медичного психолога
- Психологія діяльності та навчальний менеджмент
- Психологія емоцій
- Психологія життєвої кризи особистості
- Психологія інклюзії
- Психологія конфлікту
- Психологія масової свідомості
- Психологія мислення
- Психологія мотивації та емоцій
- Психологія музичної діяльності
- Психологія особистості
- Психологія профільної освіти
- Психологія профільної середньої освіти
- Психологія реклами
- Психологія сім’ї
- Психологія сім’ї та статі
- Психологія спілкування
- Психологія спорту
- Психологія стресу
- Психологія творчості
- Психологія управління
- Психологія масової свідомості
- Психологія мислення
- Реабілітаційна психологія
- Соціальна психологія
- Соціальна психологія поведінки особистості
- Сучасні проблеми психологічної теорії та практики
- Теорія і практика надання психологічної допомоги суб'єкту
- Теорія і практика психокорекції
- Технології корекційно-розвивальної роботи
- Юридична психологія
- Тематика курсових для здобувачів ІСТОРИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ
- Тематика курсових робіт для здобувачів ФАКУЛЬТЕТУ ІНОЗЕМНИХ МОВ
- Тематика курсових робіт для здобувачів ФАКУЛЬТЕТУ ПОЧАТКОЇ ОСВІТИ
- Тематика курсових робіт для здобувачів ФАКУЛЬТЕТУ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ
- Тематика курсових робіт для здобувачів ФАКУЛЬТЕТУ ФІЗИКИ. МАТЕМАТИКИ ТИ ІНФОРМАТИКИ
- Тематика курсових робіт для здобувачів ФАКУЛЬТЕТУ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
- Тематика курсових робіт для здобувачів ФАКУЛЬТЕТУ ФІЛОЛОГІЇ ТА ЖУРНАЛІСТИКИ
- Методичні рекомендації до курсових робіт з загальної психології
- Методичні рекомендації до курсових робіт з психології (інші спеціальності)
- Методичні рекомендації до написання курсових робіт з психодіагностики
Тематика випускних кваліфікаційних робіт
для здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальності
053 Психологія
Сафін О.Д. доктор психологічних наук, професор, професор каф. психології, завідувач кафедри
- Психологічні особливості формування емоційного інтелекту в підлітковому віці.
- Психологічні особливості становлення професійної ідентичності у студентів педагогічних спеціальностей.
- Психологічні особливості впливу стилів сімейного виховання на самооцінку молодших школярів.
- Психологічні особливості подолання академічного стресу у студентської молоді.
- Психологічні особливості розвитку соціальної компетентності підлітків в умовах навчального середовища.
- Психологічні особливості прояву когнітивних стилів у навчальній діяльності учнів старших класів.
- Психологічні особливості сприйняття та переживання булінгу здобувачами освіи.
- Психологічні особливості мотивації до навчання в учнів середньої школи.
- Психологічні особливості емоційного вигорання у фахівців соціальної сфери.
- Психологічні особливості формування уявлень про себе у дітей з особливими освітніми потребами.
Мороз Л.І. доктор психологічних наук, професор, професор каф. психології
- Вплив сімейних конфліктів на емоційний стан дітей дошкільного віку.
- Психологічні аспекти волонтерської діяльності та її вплив на особистість.
- Копінг-стратегії особистості в умовах хронічного захворювання.
- Вплив медіаконтенту на формування ціннісних орієнтацій молоді.
- Психологічні особливості формування залежної поведінки у підлітків.
- Психологічна підтримка у процесі соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб.
- Особливості психологічного консультування батьків дітей з особливими освітніми потребами.
- Вплив арт-терапевтичних технік на зниження рівня тривожності у здобувачів освіти.
- Психологічні чинники формування толерантності у молодіжному середовищі.
- Еволюція психодрами від її заснування до сучасності
Гульбс О.А. доктор психологічних наук, професор, професор каф. психології
- Психологічні детермінанти правової соціалізації підлітка.
- Асертивність в системі соціальної взаємодії в професійному середовищі.
- Соціально-психологічний супровід академічної групи як засіб розвитку культури спілкування студентів.
- Психологічна готовність до роботи з батьками дітей з особливими потребами.
- Використання майндфулнес-орієнтованої когнітивної терапії в корекції тривожних розладів.
- Соціально-психологічна адаптація молодших школярів до інклюзивного навчання.
- Вплив агресивності на міжособистісні стосунки підлітків в умовах інклюзивної освіти.
- Когнітивно-поведінковий підхід в системі роботи з сім’ями з дітьми з особливими потребами.
- Роль майдфулнес арттерапії в процесі реабілітації дітей з психотравмами.
- Механізми розвитку емоційної стійкості особистості в умовах воєнних дій і збройних конфліктів.
Кобець О.В. доктор психологічних наук, професор, професор каф. психології
- Психологічні механізми подолання тривожності у студентів під час військових дій
- Роль соціальної підтримки у процесі адаптації студентів в умовах кризових ситуацій
- Динаміка рівня емоційного вигорання серед студентів під час тривалих періодів невизначеності
- Посттравматичний стресовий розлад (ПТСР) у студентів та шляхи психологічної корекції
- Особливості формування резильєнтності у молоді під час війни
- Вплив вимушеної міграції на соціалізацію студентів та їхню інтеграцію у нове середовище
- Зміна мотивації до навчання у студентів в умовах військового конфлікту
- Психологічні особливості волонтерської діяльності студентів та її вплив на емоційний стан
- Психологічні особливості адаптації студентів до навчання в умовах війни
- Вплив воєнного стресу на когнітивні процеси та навчальну діяльність студентів
Перепелюк Т.Д. кандидат психологічних наук, професор, доцент каф. психології
- Формування професійних якостей майбутнього психолога під час навчання у ЗВО.
- Умови формування системи цінностей психолога.
- Комунікативні техніки у роботі шкільного психолога як основа його індивідуального стилю роботи.
- Особливості формування соціального інтелекту у майбутніх психологів.
- Психологічні особливості професійного вигорання психологів.
- Професійна мотивація психологів та її формування.
- Формування критичного мислення майбутнього психолога.
- Психологічні аспекти формування творчої особистості майбутнього психолога.
- Соціально-психологічна реабілітація учасників бойових дій методом каністерапії.
- Соціально-психологічна реабілітація цивільного населення, яке постраждало від бойових дій, методом каністерапії.
Якимчук Б.А. Кандидат психологічних наук, професор, професор каф. психології
- Вплив соціальних мереж на самооцінку підлітків.
- Психологічні особливості переживання стресу у студентів під час дистанційного навчання.
- Психологічні наслідки переживання травматичних подій.
- Роль емоційного інтелекту в міжособистісних стосунках.
- Вплив травматичного досвіду війни на психічне здоров’я різних вікових груп (дітей, підлітків, дорослих).
- Психологічні особливості адаптації внутрішньо переміщених осіб до нових умов життя.
- Роль соціальної підтримки у подоланні психологічних наслідків війни.
- Вплив війни на емоційний стан та навчальну мотивацію учнів (студентів).
- Психологічна підтримка педагогів в умовах кризових ситуацій.
- Розвиток соціально-емоційного інтелекту в освітньому процесі.
Діхтяренко С.Ю. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Канестерапія як засіб психоемоційної підтримки дітей з особливими освітніми потребами.
- Вплив канестерапії на розвиток емпатії у дітей молодшого шкільного віку.
- Психологічні чинники соціальної адаптації учнів молодшого шкільного віку в умовах інклюзивного навчання.
- Психологічні особливості формування самооцінки у підлітків в умовах освітнього середовища.
- Психологічні особливості адаптації дітей-сиріт до умов соціального середовища.
- Роль психологічного супроводу у профілактиці девіантної поведінки підлітків у закладах соціального захисту.
- Роль креативного мислення у становленні особистості підлітка.
- Психологічні передумови розвитку творчого потенціалу вчителя як чинника ефективності професійної діяльності.
- Професійна самореалізація творчої особистості в умовах сучасної освіти.
- Психологічні наслідки гендерної дискримінації в соціальних мережах у підлітковому середовищі.
Данилевич Л.А. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Особливості навчальної мотивації старшокласників в умовах воєнного стану.
- Вплив тривожності студентів на навчальну та суспільну діяльність.
- Психологічні аспекти впливу соціальних мереж на самосвідомість у підлітковому віці.
- Соціально-психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту підлітків у сім’ї.
- Вплив агресивності підлітків на соціометричний статус серед однолітків.
- Психологічні аспекти емпатійного спілкування в юнацькому віці.
- Особливості розвитку рефлексії та внутрішнього плану дій у підлітковому.
- Психологічні аспекти розвитку життєстійкості майбутніх психологів.
- Психологія використання ігрових технік для подолання тривожності дітей.
- Психологічні особливості розвитку адаптивності у підлітковому віці.
Шулдик Г.О. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Вплив рівня самооцінки на академічну успішність здобувачів вищої освіти.
- Особливості мотивації до навчання у підлітків з різним рівнем тривожності.
- Психологічні чинники адаптації першокурсників до університетського середовища.
- Вплив емоційного інтелекту на міжособистісні стосунки студентської молоді.
- Вплив стилів виховання на прояв агресивної поведінки у молодших школярів.
- Психологічні наслідки булінгу та шляхи його подолання в освітньому середовищі.
- Розвиток критичного мислення у старшокласників.
- Вплив соціальних мереж на формування ідентичності підлітків.
- Психологічні особливості переживання стресу учнів в умовах дистанційного навчання.
- Психологічна готовність до материнства у жінок різного віку.
Вахоцька І.О. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Психологічні бар’єри в розвитку творчих здібностей молодших підлітків
- Психологія розвитку рефлексивних вмінь особистості у молодшому шкільному віці
- Психологія фасилітативної взаємодії в педагогічному процесі закладів середньої освіти
- Психологічні особливості формування здатності до комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування
- Психологічні основи економічної соціалізації школярів
- Психолого-педагогічні засоби розвитку емоційного інтелекту старшокласників
- Психологічні особливості переживання самотності підлітками в умовах освітньої соціалізації
- Розвиток гендерної толерантності при вирішенні міжособистісних конфліктів у юнацькому віці
- Психологічні умови формування самоповаги у студентів вищих навчальних закладів
- Особистісні детермінанти розвитку суспільно значущої поведінки молодших школярів
Шулдик А.В. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Психологічні особливості соціалізації підлітків.
- Психологічні особливості формування позитивної Я-концепції в юнацькому віці.
- Психологічні особливості розвитку особистості у підлітковому віці.
- Психологічні особливості розвитку та підтримки ментального здоров’я особистості в умовах війни.
- Роль психологічної підтримки у відновленні після травматичних подій.
- Психологічні особливості адаптації здобувачів до умов навчання в закладі вищої освіти.
- Психологічні особливості переживання тривоги в умовах воєнного стану у студентської молоді.
- Психологічні особливості саморегуляції поведінки в старшому підлітковому віці.
- Психологічні особливості прояву агресивності у дітей молодшого шкільного віку.
- Психологічні особливості професійного самовизначення старшокласників.
Якимчук І.П. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Психологічна стійкість та механізми копінгу в умовах тривалого стресу, пов’язаного з війною.
- Психологічні особливості адаптації студентів-першокурсників до навчання та нового соціального середовища.
- Розвиток лідерських якостей у студентському середовищі.
- Роль особистісних цінностей у професійному самовизначенні майбутніх психологів.
- Дослідження зв’язку між типами темпераменту та вибором спеціалізації в психології.
- Дослідження використання копінг-стратегій для подолання стресу серед майбутніх психологів.
- Вивчення рівня обізнаності студентів-психологів щодо проблем психічного здоров’я та способів надання першої психологічної допомоги.
- Дослідження факторів, що сприяють психологічній стійкості студентів-психологів.
- Дослідження рівня тривожності та депресії серед студентів-психологів різних курсів.
- Вивчення стратегій подолання стресу та емоційного вигорання у студентів-психологів, які поєднують навчання та роботу.
Ольховецький С.М. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Вплив сім’ї на формування особистості дитини в умовах війни
- Розвиток вербального та невербального спілкування у молодшому шкільного віку
- Особливості застосування психологічних тренінгів як засобу оптимізації становлення смисложиттєвих орієнтацій юнаків
- Роль батьків як чинник оптимізації переживання посттравматичного досвіду підлітками.
- Особливості реабілітаційних заходів психолога в роботі посттравматичними стресовими розладами. (війскові)
- Допомога в психологічній адаптації до навчального процесу здобувачів вищої освіти
- Особливості поведінки особистості студентів в конфліктній ситуації.
- Невербальна комунікативна компетентність як чинник самоефективності особистості.
- Стиль виховання у батьківській сім’ї як чинник формування самооцінки (самоефективності) підлітка.
- Прояви комунікативних бар’єрів у навчальній діяльності студентів.
Шеленкова Н.Л. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Емоційний інтелект у контексті особистісної стресостійкості.
- Психологічні чинники професійного вигорання: перфекціонізм і трудоголізм.
- Вплив кар’єрних очікувань на формування професійної мотивації майбутніх психологів.
- Особливості копінг-стратегій осіб юнацького віку в умовах війни.
- Маніпулятивний вплив реклами на особистість.
- Специфіка подолання кризових ситуацій у підлітковому віці.
- Феномен прокрастинації серед здобувачів вищих навчальних закладів.
- Психологічні особливості впливу асоціальної сім’ї на становлення девіантної поведінки дітей.
- Самовдосконалення студентської молоді в умовах освітньо-виховного середовища.
- Асертивність як чинник вибору ефективної стратегії розв’язання конфліктів.
Байда С.П. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Вплив групового тиску на прийняття рішень у підлітків
- Психологічні чинники виникнення стереотипів
- Роль емпатії у побудові міжособистісних стосунків
- Особливості мотивації до навчання у студентів першого курсу
- Психологічна підтримка учнів з особливими освітніми потребами
- Адаптація першокласників до умов шкільного навчання
- Особливості тривожності у студентів в період сесії
- Психологічні аспекти посттравматичного стресового розладу (ПТСР)
- Депресивні стани у підлітків: психологічна діагностика та профілактика
- Психологічні особливості людей з залежністю від соціальних мереж
Гриньова Н.В. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Психологічні чинники академічної успішності студентів з різним рівнем самостійності.
- Вплив емоційного інтелекту педагога на психологічний клімат у класі та успішність учнів.
- Психологічні стратегії подолання стресу вчителів в умовах інтенсифікації освітнього процесу.
- Роль батьківської участі у формуванні психологічної готовності дитини до навчання в школі.
- Психологічні особливості розвитку саморегуляції у підлітків як фактор їхньої соціальної адаптації.
- Психологічна підтримка студентів з особливими освітніми потребами в інклюзивному навчальному середовищі.
- Вплив цифрового освітнього середовища на психологічне благополуччя та міжособистісні стосунки студентів.
- Психологічні аспекти профілактики булінгу в шкільному середовищі: стратегії та ефективність.
- Психологічна допомога особам, які пережили травматичні події: особливості та методи.
- Психологічні механізми формування життєстійкості в умовах невизначеності та кризових ситуацій.
Дудник О.А. кандидат психологічних наук, доцент каф. психології
- Вплив внутрішньої мотивації на професійне самовизначення старшокласників
- Вплив рівня стресостійкості на адаптацію першокласників до школи.
- Вплив сімейного виховання на рівень життєстійкості молодших школярів
- Вплив стилів сімейного виховання формування агресивного поведінки в дітей віком молодшого шкільного віку
- Гендерні відмінності у стресостійкості серед старшокласників.
- Особливості розвитку емпатії у молодших школярів
- Психологічні передумови і наслідки розвитку когнітивного егоцентризму у підлітковому віці
- Фактори та умови успішного психологічного розвитку у дошкільному віці
- Формування емоціонально-вольового компонента психологічної готовності до школи в школі
- Формування ідентичності в підлітковому віці.
Міщенко М.С. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Психологічні чинники, що впливають на ефективність навчального процесу в умовах дистанційного навчання.
- Вивчення впливу емоційного інтелекту на міжособистісні стосунки в учнівському колективі.
- Роль психолога в забезпеченні психічного здоров’я студентів.
- Психологічні аспекти адаптації молоді до нових соціальних умов під час війни.
- Вплив стресу на навчальну діяльність учнів: психологічні чинники, наслідки та шляхи подолання.
- Особливості розвитку особистості у дітей з особливими освітніми потребами: психічні та соціальні аспекти.
- Психологічні методи раннього виявлення проблем у психоемоційному розвитку дітей дошкільного віку.
- Особливості сприйняття насильства серед підлітків і його психологічні наслідки.
- Аналіз психологічних аспектів соціальної адаптації студентів до навчання в університеті.
- Психологія групових динамік у навчальних групах: вплив лідерства на навчальну діяльність студентів.
Гуртовенко Н.В. кандидат психологічних наук, доцент каф. психології
- Корекція порушень поведінки у дітей старшого дошкільного віку (на прикладі агресивної поведінки).
- Психологічні особливості міжособистісних взаємовідносин у навчальному колективі.
- Особливості особистісно-професійного становлення студентів у процесі навчання в закладі вищої освіти.
- Дослідження впливу Я-концепції на соціально-психологічну адаптацію підлітків.
- Особливості розвитку конфліктної компетентності у сучасних підлітків.
- Психологічні особливості формування емпатії майбутніх психологів.
- Психологічні особливості підвищення самооцінки підлітків засобами колективної творчості.
- Корекція підвищеного рівня конформності підлітків у тренінговій групі
- Психологічні особливості корекційної роботи відхилень емоційного розвитку дітей, що перенесли психологічну травму
- Механізми психічної ригідності розвитку пізнавальної та емоційної сфери молодших школярів
Радзівіл К.П. кандидат психологічних наук, старший викладач
- Копінг-стратегії батьків дітей з розладами аутистичного спектру в умовах воєнного стану.
- Роль соціальних мереж у формуванні самотності та соціальної ізоляції серед підлітків.
- Психологічні чинники резильєнтності до травматичного стресу у волонтерів, які працюють з постраждалими від воєнних дій.
- Вплив батьківської залученості на емоційне благополуччя та навчальну мотивацію підлітків.
- Психологічні особливості формування професійної ідентичності у студентів педагогічних спеціальностей.
- Психологічні особливості переживання втрати у людей, які були змушені покинути свої домівки внаслідок екологічних катастроф.
- Психологічні детермінанти формування здорового способу життя та профілактики залежностей у студентської молоді.
- Психологічні наслідки тривалого впливу інформації про війну на рівень тривожності та світогляд людей літнього віку.
- Взаємозв'язок між рівнем емпатії та схильністю до альтруїстичної поведінки у волонтерів, які допомагають постраждалим від воєнних дій.
- Вплив арт-терапевтичних технік на емоційний стан та самовираження дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі.
Поліщук О.Р. доктор філософії, старший викладач
- Особливості соціально-психологічної інтеграції здобувачів освіти в контексті змішаного навчання.
- Вплив цифрового середовища на формування емоційного інтелекту підлітків.
- Емоційне вигорання здобувачів вищої освіти: профілактика та ресурси саморегуляції.
- Вплив соціальних мереж на формування самооцінки у підлітків.
- Механізми психологічної адаптації підлітків у кризових ситуаціях.
- Роль групової підтримки у подоланні наслідків війни серед молоді.
- Вплив гейміфікації на когнітивний розвиток молодших школярів.
- Кібербулінг: психологічний портрет жертви та агресора.
- Психологічні особливості прояву «екранної залежності» у підлітків.
- Формування самооцінки в умовах соціального порівняння серед підлітків.
Горенко М.В. доктор філософії, викладач
- Емоційний інтелект майбутнього психолога
- Копінг-стратегії молоді у військовий час: гендерний аспект
- Професійна ідентичність майбутніх психологів
- ПТСР у комбатантів: доцільність каністерапії
- Ментальне здоров’я молоді у складних обставинах
- Резильєнтність молоді в умовах війни
- Специфіка професійного вигорання психологів
- Психологічні чинники формування готовності до професійної діяльності
- Психологічна підтримка дітей ВПО
- Тривожність у молоді в умовах війни
Андрусик О.О. доктор філософії, викладач
- Психологічна готовність до шкільного навчання дитини старшого дошкільного віку.
- Емоційний інтелект як чинник міжособистісної взаємодії студентів
- Соціально-психологічні характеристики девіантної поведінки підлітка.
- Соціальна тривожність як чинник успішності у навчанні студентів.
- Асертивність як чинник міжособистісної взаємодії студентської молоді.
- Вплив емоційного вигорання на психологічне благополуччя педагога.
- Роль батьків у формуванні психологічної готовності дітей до навчання в школі.
- Психологічна готовність педагога до роботи в інклюзивному освітньому просторі.
- Творчі здібності підлітків та умови їх реалізації.
- Психологічні методи подолання тривожного настрою дітей в умовах війни.
Тептюк Ю.О. Кандидат психологічних наук, викладач
- Психологічні аспекти впливу ЗМІ на світогляд в юнацькому віці.
- Гендерні особливості стресостійкості студентів-психологів в умовах воєнного стану.
- Вплив сімейного виховання на розвиток пізнавальної активності молодших школярів.
- Психологічні аспекти розвитку аналітичного мислення майбутніх психологів.
- Психологічні прояви тривоги та стресу у дезадаптованих дітей до навчальної діяльності.
- Психологічні аспекти впливу соціальних мереж на самосвідомість у підлітковому віці.
- Психологічні аспекти прокрастинації у майбутніх психологів.
- Психологічні особливості розвитку опанувальної поведінки в юнацькому віці.
- Особливості мотивів взяття шлюбу в період студенства.
- Психологічні аспекти саморегуляції майбутніх психологів як засіб подолання стресів
Тематика випускних кваліфікаційних робіт
для здобувачів другого (магістерського) рівня спеціальності
053 Психологія
Сафін О.Д. доктор психологічних наук, професор, професор каф. психології, завідувач кафедри
- Психологічна допомога родинам військовослужбовців і ветеранів війни.
- Психотравмівні наслідки перебування в екстремальній ситуації.
- Психологічна допомога у випадку важкої втрати близької людини.
- Психологічна допомога ветеранам війни із проблемами залежності від психоактивних речовин.
- Духовно-психологічна реабілітація ветеранів війни.
- Особливості психологічної допомоги внутрішньо переміщеним особам.
- Посттравматичне особистісне зростання ветеранів бойових дій.
- Соціально-психологічна реабалітація інвалідів війни.
- Подолання наслідків ПТСР методом дебрифінга.
- Травмофокусована когнітивно-поведінкова терапія осіб з ПТСР.
- Когнітивно-біхевіоральна терапія осіб з ПТСР.
Мороз Л.І. доктор психологічних наук, професор, професор каф. психології
- Психологічна адаптація дітей з особливими потребами до інклюзивного навчання.
- Роль психолога в інклюзивних освітніх закладах: досвід та виклики.
- Психологічна підтримка сімей дітей з особливими потребами:стрес та ресурси.
- Соціальна інклюзія інвалідів: роль психолога у формуванні суспільства без бар’єрів.
- Використання методів реабілітаційної психології у роботі з особами з обмеженими можливостями.
- Психологічний супровід дорослих із спеціальними потребами у пошуку роботи та кар’єрного зростання.
- Взаємодія між психологом та вчителями в інклюзивних класах.
- Ефективність психологічної реабілітації після тяжких станів інвалідності:аналіз кейсів та методологічні аспекти.
- Психологічний супровід та реабілітація після травм та нещасних випадків:підходи та виклики.
- Ефективність психологічних інтервенцій у реабілітаційному процесі дітей з розладами у розвитку.
- Роль психолога в інклюзивній кімнаті: виклики та можливості
Гульбс О.А. доктор психологічних наук, професор, професор каф. психології
- Емоційний інтелект як чинник самореалізації студентської молоді.
- Вплив емоційного інтелекту на схильність до віктимної поведінки жінок.
- Сімейні настанови як чинник кар’єрних орієнтацій сучасної молоді.
- Шлюбно-сімейні відносини як чинник професійної самореалізації жінок.
- Задоволеність шлюбом як чинник самореалізації особливтості: гендерний аспект.
- Корпоративна культура організації як чинник професійної самореалізації працівників.
- Імідж копманії як чинник мотивації діяльності працівників.
- Соціально-психологічні чинники формування команди в умовах дистанційної діяльності.
- Соціально-психологічні чинники соціального благополуччя студентської молоді.
- Дослідження компонентів психологічного здоров’я студентської молоді.
Кобець О.В. доктор психологічних наук, професор, професор каф. психології
- Психологічне здоров’я працівників освітніх організацій під час пандемії.
- Вплив організаційної лояльності на задоволеність працею персоналу організацій.
- Вплив пандемії на кар’єрні орієнтації студентської молоді.
- Психологічний аналіз копінг-стратегій працівників освітніх організацій.
- Емоційний інтелект як чинник ефективної комунікації працівників бізнес-організацій.
- Психологічні чинники громадянської ідентичності особистості.
- Психологічні ознаки професійного стресу в рієлторів
- Психологічна готовність менеджера до майбутньої діяльності.
- Мотивація досягнення в управлінській діяльності керівника.
- Вивчення та аналіз складових організаційної культури.
Перепелюк Т.Д. кандидат психологічних наук, професор, доцент каф. психології
- Соціально-психологічні чинники стресового стану у підлітковому віці.
- Соціально-психологічні чинники стресового стану у юнацькому віці.
- Розвиток творчого потенціалу засобами арт-терапії.
- Депресивні стани як чинники трудової та соціальної дезадаптації працівників освітньої сфери.
- Психологічна самодопомога як засіб подолання особистісної кризи в юнацькому віці.
- Психологічна самодопомога як засіб подолання особистісної кризи в дорослому віці.
- Емоційний інтелект як чинник формування іміджу майбутнього психолога.
- Соціально-психологічні чинники розвитку життєстійкості підлітків в умовах війни.
- Соціально-психологічні чинники розвитку життєстійкості юнацтва в умовах війни.
- Психологічні особливості процесу реабілітації ВПО.
- Психолого-педагогічні умови процесу реабілітації учнів, які перебувають за кордоном.
Якимчук Б.А. Кандидат психологічних наук, професор, професор каф. психології
- Вплив юнацької субкультури на особистісний розвиток старшокласника.
- Особливаості мотивації навчальної діяльності молодших школярів в умовах Нової української школи.
- Психолого-педагогічні засоби оптимізації розвитку пізнавальної сфери учня.
- Розвиток стресостійкостості здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану.
- Особливості формуванні soft skiils майбутніх психологів засобами тренінгових технологій.
- Психолого-педагогічні основи розвитку сучасних ділових якостей особистості у старшому шкільному віці.
- Психологічні особливості використання гумору як особистісного засобу подолання кризових станів.
- Психолого-педагогічні умови формування психологічного благополуччя особистості.
- Ціннісно-смислові детермінанти професійного вибору особистості майбутнього психолога.
- Особливості спілкування підлітків, які проживають в сім’ях з проявами насилля.
Діхтяренко С.Ю. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Розвиток стресостійкості особистості в умовах війни.
- Психологічний супровід здобувачів з інвалідністю в умовах ЗВО.
- Психологічні особливості формування життєстійкості осіб з інвалідністю.
- Вплив емоційно-вольової стійкості особистості на поведінку у надзвичайних ситуаціях.
- Толерантність до дітей з особливими потребами в сучасному суспільстві.
- Психологічний аналіз особистісних особливостей здобувачів з різним рівнем творчої активності.
- Особливості соціальної активності підлітків з комп’ютерною залежністю.
- Взаємозв’язок ціннісних орієнтацій та психологічної готовності до материнства.
- Чинники формування інформаційної культури сучасного студентства.
- Психологічні особливості національної самосвідомості у здобувачів вищої освіти.
Данилевич Л.А. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Психологічний клімат сім’ї як чинник формування Я-концепції підлітків.
- Дослідження психологічних властивостей емоційно-вольової сфери дітей з аутичним розладом.
- Дитячі страхи дітей з особливими освітніми потребами та їх корекція.
- Психологічні особливості взаємовідносин дітей з аутизмом з ровесниками та дорослими.
- Позитивна мотивація до навчання у дітей з інклюзією та її розвиток засобами арттерапії.
- Ціннісні орієнтації старшокласників як чинник психологічної готовності до професійної діяльності.
- Психологічн аспекти розвитку життєстійкості молодших школярів (або підлітків) в умовах війни.
- Психологічні особливості розвитку інтелектуальної сфери молодших школярів.
- Соціально-психологічні аспекти самовдосконалення студентів-психологів в період навчання.
- Резилієнтність як чинник толерантності до невизначеності в студентському віці.
Шулдик Г.О. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Психологічні моделі раннього втручання для дітей з аутизмом.
- Специфіка робота психолога з дітьми, що мають особливі потреби.
- Динаміка змін емоцій здобувачів вищої освіти під час російсько-української війни у 2022-2023 роках.
- Формування емпатії у майбутніх психологів.
- Теорія і практика підготовки майбутніх психологів до роботи в умовах інклюзії.
- Організація фахової підготовки майбутніх психологів до роботи з дітьми, що мають особливі потреби.
- Психологічний супровід моделювання освітнього простору в закладах освіти для дітей із порушеннями в розвитку.
- Шляхи впровадження інноваційного досвіду діяльності закладів освіти для дітей із особливими потребами в Україні.
Вахоцька І.О. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Комунікативно-мовленнєві стилі міжособової взаємодії студентів.
- Соціально-психологічні особливості самообмеження особистості в умовах професійної кризи.
- Психологічні особливості становлення особистісної свободи у студентської молоді.
- Психологічні механізми нормативно-правової регуляції поведінки особистості.
- Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці.
- Психологічні особливості розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці.
- Психологічні умови запобігання маніпулятивним міжособистісним стосункам у юнацькому віці.
- Психологія гармонізації характеру в юнацькому віці.
- Психологічні особливості опору змінам особистості у соціальній взаємодії.
- Психологічні умови запобігання маніпулятивним міжособистісним стосункам у юнацькому віці.
- Особливості інтелектуального розвитку дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення.
- Передумови становлення індивідуального стилю трудової діяльності в учнів початкових класів допоміжної школи.
- Корекція і розвиток самооцінки у соціально-депривованих підлітків з обмеженням життєдіяльності.
Якимчук І.П. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Психологічні особливості ставлення молоді до осіб з інвалідністю.
- Психолого-педагогічні умови формування психологічного благополуччя особистості.
- Розвиток відповідальності як складника професійної майстерності майбутнього психолога.
- Ціннісні суперечності як умова розвитку особистості майбутнього психолога.
- Ціннісно-смислові детермінанти професійного вибору особистості майбутнього психолога.
- Психологічні особливості розвитку комунікативних вмінь майбутніх психологів.
- Психологічні особливості формування комунікативної компетентності майбутніх практичних психологів у процесі професійної підготовки.
- Самооцінка як чинник формування життєвих перспектив старшокласників.
- Вплив відповідальності на емоційне вигорання майбутніх психологів.
- Самопізнання як спосіб активізації інтересу до психологічних знань у майбутніх психологів.
- Розвиток емпатії у професійному становленні студентів – майбутніх психологів.
Ольховецький С.М. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Подолання психологічних наслідківі міжособистісних конфліктів підлітків у навчальній діяльності.
- Психологічні ресурси особливості в професійному самовизначенні молоді.
- Допомога в психологічній корекції емоційного вигорання у здобувачів вищої освіти методами арт-терапії.
- Проективні методики в роботі психолога при корекції тривожних станів учнів молодшого шкільного віку.
- Ресурси подолання психологічного вигорання педагогів ЗОЗ (загально освітніх закладів).
- Подолання психологічних бар’єрів спілкування у здобувачів вищої освіти.
- Психологічні наслідки та ресурси подолання посттравматичного стресу вимушених переселенців шкільного віку.
- Психологічні наслідки та ресурси подолання посттравматичного стресу вимушених переселенців здобувачів вищої освіти.
- Психолого-педагогічна допомога батькам, які виховують дітей з особливими освітніми потребами.
- Психологічні особливості мислення дітей молодшого шкільного віку з порушеннями адаптації в навчальному середовищі.
Шеленкова Н.Л. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Гендерно-психологічні особливості кібербулінгу серед старшокласників.
- Вплив мотивації досягнення успіху на прокрастинацію студентів.
- Психологічні особливості емоційної залежності і співзалежності особистості та стратегії їх подолання.
- Емоційний інтелект як чинник психологічного благополуччя педагогів в системі інклюзивної освіти.
- Арт-терапевтичні засоби розвитку емоційного інтелекту в молодших школярів.
- Толерантність до невизначеності у осіб з різнем рівнем самоставлення.
- Особливості резилієнтності студентської молоді в умовах війни.
- Чинники розвитку життєстійкості підлітків в умовах війни.
- Розвиток пізнавальної сфери молодших школярів в умовах інклюзивної освіти.
- Психологічні особливості емоційних зв’язків подружжя в умовах воєнного стану.
- Соціально-психологічна реабілітація ветеранів АТО.
Байда С.П. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Вплив ситуації вимушеної соціальної ізоляції на психологічне та соціальне благополуччя студентської молоді.
- Стиль життя як чинник соціально-психологічної адаптації військовослужбовців ЗСУ.
- Психологічні особливості емоційної залежності і співзалежності особистості та стратегії їх подолання.
- Психологічні особливості гендерної толерантності студентів ЗВО.
- Здоровий спосіб життя як чинник психологічного благополуччя студентів ЗВО.
- Вплив гендерних стереотипів на вибір шлюбного партнера в пізньому юнацькому віці.
- Вплив гендерно-рольового конфлікту жінок на шлюбно-сімейні відносини.
- Вплив батьківських установок на розвиток емоційного інтелекту підлітків.
- Вплив особистісних характеристик на вибір механізмів его-захисту студентами ЗВО.
- Психологічні прийоми подолання страхів і тривожності у осіб з панічними атаками.
Гриньова Н.В. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Психологічна готовність майбутніх педагогів до роботи з молодшими школярами в умовах інклюзивної освіти.
- Соціально-психологічна адаптації дошкільників в інклюзивній групі.
- Зміна оцінки особистісних якостей себе та інших в процесі групової психокорекції.
- Становлення самовідношення особистості в підлітковому віці.
- Корекція гіперактивності у дітей засобами арт-терапії.
- Особливості агресивної поведінки підлітків з порушенням інтелектуального розвитку.
- Особливості емоційної сфери дітей з порушенням розвитку.
- Когнітивний розвиток дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності.
- Корекція тривожності у дітей із затримкою психічного розвитку.
- Емоційно-вольові складові акцентуацій характеру підлітків.
Дудник О.А. кандидат психологічних наук, доцент каф. психології
- Становлення професійної ідентичності у працюючих студентів.
- Соціально-психологічна готовність студентської молоді до створення сім’ї .
- Вплив відповідальності на емоційне вигорання майбутніх психологів.
- Я-концепція як складова професійної самосвідомості майбутніх психологів.
- Причини прояву агресії в середовищі студентської молоді.
- Психологічна готовність випускників ЗВО до професійної діяльності.
- Професійна педагогічна деформація особистості учителя та її вплив на процес взаємодії з учнями.
- Особливості прокрастинації в юнацькому віці.
- Психологічна зрілість як умова професійної ефективності вчителів інклюзивних класів.
- Особливості професійного самовизначення школярів з ООП.
Міщенко М.С. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Психологічні основи збереження психічного здоров’я педагогів в умовах інклюзивної освіти.
- Соціально-психологічні умови успішності включення дитини з особливими потребами в загальноосвітній простір.
- Емпатична готовність майбутнього учителя до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі.
- Психологічні особливості переживання життєвої кризи студентами.
- Вплив емоційної компетентності на розв’язання педагогічних конфліктів працівників освіти.
- Психологічні аспекти командного підходу у супроводі дітей із ООП.
- Психологічні закономірності становлення професійної ідентичності психолога.
- Психологічний супровід профорієнтації студентів-випускників.
- Психологічні особливості переживання особистістю життєвих подій.
- Психологічні особливості системи переконань особистості в кризових умовах.
Шулдик А.В. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Психологічні особливості формування самоповаги у здобувачів вищої освіти.
- Психологічні особливості емоційної стабільності здобувачів вищої освіти.
- Психологічні особливості впливу соціальних мереж на підлітків.
- Психологічні особливості формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутнього психолога.
- Психологічні особливості розвитку комунікативної компетентності у здобувачів вищої освіти.
- Психологічні особливості розвитку резильєнтності у підлітків.
- Корекційна робота з підлітками при емоційній депривації.
- Психологічні особливості розвитку лідерських компетенцій у здобувачів вищої освіти.
- Психологічні особливості формування готовності до вибору профілю навчання у здобувачів середньої освіти.
- Психологічна допомога при внутрішньоособистісних конфліктах.
Харченко НА. кандидат психологічних наук, доцент, доцент каф. психології
- Особливості реабілітації підлітків із розладами харчової поведінки .
- Особливості психологічної реабілітації дітей, постраждалих від воєнних дій.
- Психологічна реабілітація поранених військових.
- Особливості психологічної реабілітації студентів-переселенців.
- Особливості психологічної реабілітації дітей з вадами здоров’я.
- Особливості організації психологічної абілітації дітей в системі раннього втручання.
- Психологічна, педагогічна та соціальна абілітація дітей з порушенням розвитку.
- Соціально-психологічні чинники реабілітації осіб із алкогольною залежністю.
- Соціально-психологічні чинники реабілітації осіб із ігровою залежністю.
- Особливості психологічної реабілітації жертв домашнього насилля.
Гуртовенко Н.В. кандидат психологічних наук, доцент каф. психології
- Психолого – педагогічні умови формування міжособистісних стосунків в …
- Психологічні умови адаптації здобувачів освіти до навчання у вищій школі.
- Психологічна допомога при профілактиці міжособистісних конфліктів у….
- Взаємодія психічного стану особистості та когнітивних процесів у процесі навчання.
- Психологічні особливості впливу девіантної поведінки підлітків на креативність.
- Психологічні особливості взаємозв’язку агресивності та соціально-психологічної адаптації у підлітків.
- Психологічна допомога підліткам у важких життєвих ситуаціях із врахуванням гендерних особливостей.
- Корекція рівня тривожності у дітей та підлітків з розумовою відсталістю в умовах соціальної депривації.
- Корекційно розвиваюча робота щодо підвищення рівня комунікативної компетентності в молодшому шкільному віці.
- Психологічна допомога при формуванні особистості підлітка в умовах хронічного соматичного захворювання.
Могиляста С.М. кандидат психологічних наук, доцент каф. психології
- Формування soft skills працівника.
- Мотиваційний профіль посад в організації та його аналіз.
- Вплив прокрастинації на прийняття рішень студентами.
- Вплив соціальної перцепції на професійний відбір працівників ІТ-сфери.
- Комунікативна компетентність як чинник професійної придатності працівників патрульної поліції України.
- Особливості толерантності студентів з різними видами гендерної ідентичності.
- Особливості емпатійності студентів з різними видами гендерної ідентичності.
- Чинники професійного вигорання працівників пенітенціарних закладів України.
- Мотиваційний ресурс як чинник досягнення професійного успіху в діяльності психолога (педагога, медика, юриста і т.д.).
- Психологічні чинники професійної деформації юристів.
Радзівіл К.П. кандидат психологічних наук, старший викладач
- Вплив стресових ситуацій на психічне здоров’я дітей та підлітків під час україно-російської війни.
- Використання медитації та міндфулнесу для підтримки посттравматичного зростання.
- Психологічні особливості розладу адаптації у ВПО.
- Вплив війни на психічне здоров’я членів сімей діючих військослужбовців.
- Психологічна травматизація дітей-свідків військових подій: аналіз та підходи до підтримки та реабілітації.
- Травматичний досвід сімей учасників воєнних конфліктів: роль психологів.
- Психологічний супровід та підтримка здобувачів-жертв військових подій в умовах освітнього процесу.
- Вплив військового конфлікту на аспекти студентського життя та процес навчання.
- Психологічний стрес та стан психологічного благополуччя у вимушено переміщених осіб під час військового конфлікту.
- Психологічні аспекти соціальної адаптації військовослужбовців.
Поліщук О.Р. доктор філософії, викладач
- Емоційні особливості і копінг стратегії у осіб юнацького віку.
- Особливості професійного самовизначення старшокласників з різним соціометричним статусом.
- Психологічні особливості рівня домагань у підлітковому віці.
- Алгоритм корекції тривожних станів в ситуації публічного виступу.
- Психологічні особливості ставлення молоді до смерті в контексті війни.
- Емоційний інтелект у контексті адаптивності особистості.
- Соціально-психологічні чинники переживання самотності у юнацькому віці.
- Психологічна самодопомога як засіб подолання особистісної кризи в юнацькому віці.
- Становлення життєвої перспективи особистості в ситуації набутої інвалідності.
- Особистісні ресурси психологічного благополуччя студентів з інвалідністю.
- Психологічні особливості формування здатності до комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування.
Горенко М.В. доктор філософії, викладач
- Гендерні особливості переживання психологічного благополуччя студентською молоддю в умовах війни.
- Когнітивно – поведінкові технології у психологічній допомозі особистості.
- Гендерні особливості стресостійкості молоді в умовах війни.
- Психологічна самодопомога як засіб подолання тривожності.
- Гендерні особливості резилієнтності студентської молоді в умовах війни.
- Емоційна стійкість як чинник психологічної готовності до професійної діяльності майбутніх психологів.
- Психологічні особливості ставлення молоді до смерті в контексті війни.
- Методи когнітивно-поведінкової терапії у роботі з ПТСР.
- Гендерні особливості копінг-стратегій молоді в умовах війни.
- Психологічна корекція професійного вигорання психологів.
Тептюк Ю.О. Кандидат психологічних наук, викладач
- Прояви захищеності як чинника психологічної безпеки студентів в умовах ЗВО.
- Психологічні технології подолання гендерних стереотипів в організаціях.
- Вольова саморегуляція як чинник психологічної безпеки особистості в умовах юридичної діяльності.
- Гендерні особливості булінгу у підлітковому середовищі.
- Медіаграмотність як чинник соціальної компетентності студентської молоді.
- Соціально-психологічні чинники вибору шлюбного партнера.
- Вплив ситуації вимушеної соціальної ізоляції на психологічне та соціальне благополуччя студентської молоді.
- Психологічні особливості адаптації студентів першого курсу до навчальної діяльності в умовах вимушеної соціальної ізоляції.
- Вплив паніки на споживчу поведінку молоді.
- Гендерні та психологічні чинники мотивації до спортивної діяльності.
Бакалавр
Освітня програма Психологія (Оновлено Наказ № 1110 о/д від 15.08.2024)
- Рецензія Г. Кучер
- Рецензія Н. Круглій
- Рецензія О. Волобуєва
- Рецензія Л. Бондаренко
- Рецензія В. Ортинська
Результати обговорення проєкту ОПП Психологія (2024)
Магістр
Результати обговорення проєкту ОПП Психологія (2024)
- Матеріали ІХ-тої Всеукраїнської наукової Інтернет-конференції “Наукові психологічні дослідження і розробки молодих вчених” 2020 рік
- Збірник Всеукраїнської науково – практичної Інтернет-конференції «Теорія та практика психокорекції особистості»
- ТЕЗИ ДОПОВІДЕЙ VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «СУЧАСНІ ТРЕНІНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ: ЕКО-ТРЕНІНГ» (8-9 квітня 2021 року)
- Збірник “Психологія: сучасні методики та інновації у досвіді діяльності практичного застосування”
- Програма “Актуальні питання психології теорія, методика, практика” 2021 рік
- Збірник “Актуальні питання психології теорія, методика, практика” 2021 рік
- Програма семінару «Психологічні засади формування інклюзивного простору» 23.09.2021
- Збірник матеріалів «Soft skills – невід’ємні аспекти розвитку та формування конкурентоспроможності сучасних студентів»
- ЗБІРНИК 5 психологічних читань
- ТЕЗИ ДОПОВІДЕЙ VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «СУЧАСНІ ТРЕНІНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ: ЕКО-ТРЕНІНГ»
- Програма ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції “Теорія та практика психокорекції особистості”
- Теорія та практика психокорекції особистості Електронний збірник матеріалів II Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (м. Умань, 27 жовтня 2022 р.)
- Основи професійної та емоційної безпеки фахівця в умовах надзвичайних ситуацій
- Програма ХІ-тої Всеукраїнської наукової Інтернет-конференції
- Збірник ХІ-тої Всеукраїнської наукової Інтернет-конференції
- Програма VI Всеукраїнських психологічних читань (21.04.2023 р.)
- Збірник VI Всеукраїнських психологічних читань (21.04.2023 р.)
- Програма VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Сучасні тренінгові технології для розвитку особистості: еко-тренінг» (25-26 квітня 2023 року)
- Тези доповідей VІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції «Сучасні тренінгові технології для розвитку особистості: еко-тренінг» (25-26 квітня 2023 року)
- Збірник матеріалів «Soft skills – невід’ємні аспекти розвитку та формування конкурентоспроможності сучасних студентів»
- Програма семінару «Soft skills – невід’ємні аспекти розвитку та формування конкурентоспроможності сучасних студентів»
- Збірник матеріалів ІII Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Теорія та практика психокорекції особистості» 26.10.2023р.
- Програма «Актуальні питання психології: теорія, методика, практика»
- Збірник «Актуальні питання психології: теорія, методика, практика»
- ЗБІРНИК VIІ Всеукраїнських психологічних читань (18.04.2024 р.)
- Програма VIІ Всеукраїнських психологічних читань (18.04.2024 р.)
- ЗБІРНИК ЕКО 2024
- ПРОГРАМА ЕКО 23-24 2024
- Збірник тез доповідей Soft skills 2024
- Програма конференції Soft skills – невід’ємні аспекти розвитку та формування конкурентоспроможності сучасних студентів, 2024 р.
- Програма фестивалю 2024
- Програма конференції “Актуальні питання психології: теорія, методика, практика” 2024
- Збірник матеріалів конференції “Актуальні питання психології: теорія, методика, практика” 2024
- Збірник ІV Всеукраїнської науково-практичної інтернет конференції “Теорія та практика психокорекції особистості” 7.11.2024
- ЗБІРНИК VIІІ Всеукраїнських психологічних читань 27.03.2025 р
- Програма VIІІ Всеукраїнських психологічних читань 27.03.2025 р
- ПРОГРАМА ЕКО 2025
- ЗБІРНИК ЕКО 2025
Контактна інформація
Адреса: 20308 м. Умань Черкаської обл., вул. Садова, 28, ауд. 317
E-mail: psiholudpu@ukr.net