(Українська) Академічна доброчесність
Діяльність Групи сприяння академічній доброчесності ФСПО
(далі – ГСАД) передбачена відповідно до Положення про групу сприяння академічній доброчесності Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, 2022 р.) та п. 4.3. Методичних рекомендацій щодо дотримання принципів академічної доброчесності на факультеті соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (затверджено на засіданні вченої ради факультету, протокол № 1 від 9.08.2022 р.).
Завдання Групи сприяння академічній доброчесності:
– популяризація дотримання академічної доброчесності серед здобувачів вищої освіти та працівників;
– залучення здобувачів та їх об’єднань, стейкхолдерів до популяризації академічної доброчесності в Університеті;
– розробка і вдосконалення нормативної та інформаційної бази Університету з питань сприяння академічній доброчесності, механізмів запобігання, виявлення та процедуру розгляду випадків порушення академічної доброчесності в Університеті;
– координація з дотримання академічної доброчесності в освітньо-науковому середовищі.
До складу Групи сприяння академічній доброчесності ФСПО входять науково-педагогічні працівники, здобувачі освіти, представники органів студентського самоврядування:
Коляда Н. М. – д.пед.н., проф., професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, гарант ОНП «Соціальна робота», голова Групи.
Кравченко О. О. – д.пед.н., проф., декан факультету соціальної та психологічної освіти, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи.
Дубосару В.А. – керівник Студентської агенції із забезпечення якості вищої освіти факультету соціальної та психологічної освіти, здобувачка вищої освіти ступеня доктора філософії (ОНП «Соціальна робота»).
Андрусик О. О. – доктор філософії з психології, викладач кафедри психології.
Албул І. В. – к.пед.н., доц., доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, член робочої групи ОНП «Соціальна робота».
Бялик О.В. – д.пед.н., проф., завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту.
Карпич І. О. – к.пед.н., доц., кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, координатор з питань внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності на факультеті соціальної та психологічної освіти.
Коберник О. М. – д.пед.н., проф., професор кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, гарант ОНП «Освітні, педагогічні науки».
Левченко Н. В. – к.пед.н., доц., докторант (231 Соціальна робота), доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, член робочої групи ОНП «Соціальна робота».
Лисенко А. Ю. – здобувач вищої освіти, голова Наукового товариства студентів та аспірантів факультету соціальної та психологічної освіти;
Моргай Л. А. – к.пед.н., доц., кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, голова Ради молодих науковців факультету соціальної та психологічної освіти.
Песоцька Ю. Ю. – здобувачка вищої освіти ступеня доктора філософії (ОНП «Соціальна робота»).
Сафін О. Д. – д.психол.н., проф., завідувач кафедри психології, гарант ОНП «Психологія».
Тарасюк Т. В. – здобувач, голова студентської ради факультету соціальної та психологічної освіти.
Чупіна К. О. – доктор філософії з психології, викладач кафедри психології.
- Закон України «Про авторське право і суміжні права»
- Закон України «Про освіту» (2017 р., зі змінами). Розширений глосарій термінів та понять, ст. 42 «Академічна доброчесність»
- Закон України “Про вищу освіту” (2014, зі змінами)
- проєкт Закону України «Про академічну доброчесність»
- Порядок скасування рішення про присудження ступеня вищої освіти та присвоєння відповідної кваліфікації (Постанова Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2021 р. № 897) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/897-2021-%D0%BF#n8
- Порядок присудження ступеня доктора філософії та скасування рішення разової спеціалізованої вченої ради закладу вищої освіти, наукової установи про присудження ступеня доктора філософії (Постанова Каібнету Міністрів України від 12. 01. 2022 р. № 44) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/44-2022-%D0%BF#Text
- Положення про спеціалізовану вчену раду з присудження наукового ступеня доктора наук (Наказ Міністерства освіти і науки України від 13 грудня 2021 року № 1359) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0028-22#n16
- Порядок присудження та позбавлення наукового ступеня доктора наук (Постанова Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2021 р. № 1197) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1197-2021-%D0%BF#n10
- Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти (Наказ Міністерства освіти і науки України 11 липня 2019 року № 977) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0880-19#n14
- Рекомендації МОН щодо запобігання академічному плагіату та його виявлення в наукових роботах (авторефератах, дисертаціях, монографіях, наукових доповідях, статтях тощо) (лист МОН України від 15.08.2018 № 1/11-8681) https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v8681729-18#n11
- Рекомендації для закладів вищої освіти щодо розробки та впровадження університетської системи забезпечення академічної доброчесності (затверджено Рішенням Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти від 29 жовтня 2019 року Протокол № 11) https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/10/%d082%d1%96.pdf
- Аналітична записка МОН України “До питання уникнення проблем і помилок у практиках забезпечення академічної доброчесності” (лист МОН України, № 1/9-263 від 20.05.20) https://drive.google.com/file/d/1JD1QRB071BJO_Jx6TRrkMai4m_Tg98nx/view
- Етичний кодекс ученого України (Постанова загальних зборів НАН України, 15.04.2009, протокол №2) https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0002550-09#Text
- Рекомендації для експертів із розгляду внутрішньої політики і процедур забезпечення академічної доброчесності та зовнішньої оцінки їх якості (Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти Додаток 2 до протоколу від 07.06.2022 №9(14)) https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2022/06/3.-%%D0%94.pdf
- Порядок розгляду скарг/повідомлень щодо фактів академічного плагіату, фабрикації, фальсифікації
- Рекомендації Комітету з питань етики щодо припинення (обмеження) використання джерел інформації держави-агресора в наукових публікаціях
Рекомендації міжнародних організацій
- The Fundamental Values of Academic Integrity Міжнародного центру академічної доброчесності (ICAI) https://academicintegrity.org/images/pdfs/20019_ICAI-Fundamental-Values_R12.pdf
- The European Code of Conduct for Research Integrity Європейської федерації академій наук та гуманітарних наук (ALLEA) https://www.allea.org/wp-content/uploads/2017/05/ALLEA-European-Code-of-Conduct-for-Research-Integrity-2017.pdf
- Glossary for Academic Європейської мережі академічної доброчесності (ENAI) Integrity https://www.academicintegrity.eu/wp/wp-content/uploads/2018/10/Glossary_revised_final.pdf
- General Guidelines for Academic Integrity Європейської мережі академічної доброчесності (ENAI) https://www.academicintegrity.eu/wp/wp-content/uploads/2019/09/Guidelines_amended_version_1.1_09_2019.pdf
- Цикл публікацій Пан-Європейської платформи з питань етики, прозорості та чесності в галузі освіти (ETINED) https://www.coe.int/en/web/ethics-transparency-integrity-in-education/publications
- Матеріали Committee on Publication Ethics https://publicationethics.org/
- Група сприяння академічній доброчесності УДПУ імені Павла Тичини
- Комісія з питань академічної доброчесності УДПУ імені Павла Тичини
- Етичний кодекс науково-педагогічних та педагогічних працівників Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
- Кодекс академічної доброчесності
- «Положення про запобігання та виявлення академічного плагіату в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини»
- Методичні рекомендації щодо дотримання принципів академічної доброчесності(2024)
- Turnitin Similarity
- Порядок перевірки дисертаційних робіт на академічний плагіат, поданих до розгляду в спеціалізованій вчені ради Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
- Положення про групу сприяння академічній доброчесності Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
- Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини
Національне агенство із забезпечення якості вищої освіти
Методичні рекомендації для закладів вищої освіти з підтримки принципів академічної доброчесності
Інформаційний бюлетень «Академічна доброчесність»
Проблеми встановлення плагіату у дослідженнях: кейси Комітету з етики Національного агентства
Тренінг «Академічна доброчесність як рушійна сила підвищення якості вищої освіти: кейси акредитаційної експертизи” (14-16 червня 2022 р., Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»).
- https://unicheck.com
- http://plagiarisma.net/
- http://plagiarismdetector.net/
- http://sourceforge.net/projects/antiplagiarismc/
- http://www.paperrater.co
- http://www.plagium.com/
- http://www.plagscan.com/seesources/analyse.php
- http://www.scanmyessay.com
- http://www.turnitin.com/en_us/home
- https://www.plagscout.com/uk
- https://plagiarismsearch.com/
- https://nauka.udpu.edu.ua/unicheck/
- Наукове стажування «Академічна доброчесність» при польсько-українській фундації
- Проєкт «Академічна доброчесність, як складова якості освітнього процесу в умовах ЗВО»
- Академічна доброчесність – правила цитувань, як не помилитися під час формування посилань
- Навчально-методичний семінар «Академічна доброчесність в університеті»
- Відкриття грантового проєкту «Академічна доброчесність, як складова якості освітнього процесу в умовах ЗВО»
- Відбувся семінар «Академічна доброчесність: культура сучасної освіти»
- “Академічна доброчесність − будуємо мости”
- Академічна доброчесність – запорука якості вищої освіти
- Академічна доброчесність: міфічна концепція чи дієвий інструмент забезпечення якості вищої освіти?
- Виховна година за темою “Академічна доброчесність – вимога законодавства України про освіту”
- Вивчення досвіду проведення міжуніверситетських лекцій
- Відбулося обговорення зі здобувачами «Важливості забезпечення академічної доброчесності у освітньому процесі»
- Студентська наукова робота – важливий складник університетської освіти
- Створення університетської системи забезпечення академічної доброчесності: нормативна база or/and/versus дієві механізми
- Тренінг «Навіщо нам потрібно дотримуватись академічної доброчесності»
- Студенти І курсу вивчали основні положення Кодексу академічної доброчесності
- Програми Британської Ради для молоді у галузі міжкультурного діалогу і соціального розвитку
- Конкурс «АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ: ДАНИНА МОДІ, ЧИ ЖИТТЄВА НЕОБХІДНІСТЬ?»
- Заходи сприяння академічній доброчесності на факультеті соціальної та психологічної освіти на 2022-2023 н.р.
“Роботи учасників можна переглянути за посиланням: Конкурс“.