ОПП “Психологія” (другий “магістерський” рівень)

Освітньо-професійна програма «Психологія»

Ступінь вищої освіти: магістр

Спеціальність: 053 Психологія

Освітня кваліфікація: магістр з психології

Обсяг освітньо-наукової програми: 90 кредитів ЄКТС (освітня складова)

Термін навчання: 1 р. 4 м.

Гарант освітньої-професійної програми «Психологія»

Шеленкова Наталія Леонідівна

Посада (науковий ступінь, звання, посада)

Кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології

Дисципліни, які викладає (денна та заочна форма навчання)

  • Психологічне діагностування з практикумом
  • Психодіагностика
  • Психологія реклами
  • Реабілітаційна психологія

Сфера наукового дослідження (рік та тема захисту дисертації)

Захист кандидатської дисертації зі спеціальності 19.00.10 – економічна психологія; організаційна психологія. Тема «Розвиток психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри», 2014 р.

Основні наукові публікації за останні 5 років (монографії, посібники, статті)

Монографії

За кордоном:

  • Nataliia Shelenkova. PSYCHOLOGICAL SERVICE OF THE EDUCATIONAL INSTITUTION (FROM PRESCHOOL TO HIGHER EDUCATION) AND ITS ROLE IN THE SOCIAL AND PSYCHOLOGICAL SUPPORT OF INCLUSIVE EDUCATION. Social and educational services for children with disabilities: history, theory and practice: joint monograph. Częstochowa printing binding drukarnia harit. 2021. 350.  Pp 171-183.  ISBN: 978-83-62408-38-2 http://surl.li/kgctw

В Україні:

  • Шеленкова Н.Л., Міщенко М.С. Креативність як складова психологічної готовності майбутніх психологів до здійснення професійної кар’єри. Формування творчої особистості вчителя, студента, учня : психологічний дискурс : колективна монографія / О. Д. Сафін, Н. В. Гуртовенко, С. Ю. Діхтяренко [та ін.] ; МОН України,   Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. Умань : Візаві, 2021.  С. 120-168. http://surl.li/kgcuc
  • Шеленкова Н.Л., Табаченко С.А Дослідження психологічного стану учасників освітнього процесу в умовах війни в Україні (на базі факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини) Соціально-психологічна реабілітація вразливих категорій громадян від наслідків війни : колективна монографія / [О. Д. Caфiн, Н. М. Коляда та ін.] ; за заг. ред. О. О. Кравченко ; МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини. ФОП Ямчинський О.В., 2022. 406 с. С.116-126. http://surl.li/jwdjc

Статті в наукометричних базах Scopus, Web of Science

Статті у зарубіжних виданнях

  • Nataliia Shelenkova, Liudmyla Zagoruiko. STUDENTS’ PSYCHOLOGICAL RESISTANCE TO MANIPULATIVE INFLUENCE OF ADVERTISING. Knowledge, Education, Law, Management. 2022 № 4 (48). Рр.246-254.  http://surl.li/kgctm

Статті у фахових виданнях України

  • Шеленкова Н.Л. Дослідження копінг-стратегій в процесі адаптації студентів першого року навчання. Вісник ХДУ.Серія: психологічні науки. Херсон : Видавничий дім «Гельветика», 2019.  Том 1 № 1 . С.72-77. URL: http://pj.kherson.ua/index.php/arkhiv-vidannya?id=90
  •  Шеленкова Н.Л., Гасанова Л.І. Прояви булінгу серед учнів підліткового віку: психологічна характеристика учасників. Габітус. № 19. С. 278-283. URL: http://habitus.od.ua/journals/2020/19-2020/50.pdf
  • Шеленкова Н. Л. Гендерні особливості прояву лідерства у молоді. Вісник Національного університету оборони України. Зб-к наук. праць. К.: НУОУ, 2022.  Вип. 4 (68). С.162-168. http://visnyk.nuou.org.ua/issue/view/15488
  • Шеленкова Н.Л. Теоретичний аналіз проблеми психодіагностики прихильності до лікування в процесі реабілітації. Збірник наукових праць «Вісник післядипломної освіти». Серія «Соціальні та поведінкові науки». Випуск 18(47). 2021. С.147-161. http://umo.edu.ua/socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipuski/zbirnik-naukovikh-pracj-visnik-pisljadiplomnoji-osviti-serija-socialjni-ta-povedinkovi-nauki-vipusk-1847-2021
  • Гірченко О.Л., Глушков А.В., Смокова Л.С., Шеленкова Н.Л., Вдовіченко О.В. Особливості суб’єктивного психоемоційного сприймання психотравмуючих ситуацій. «Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»)»: журнал. 2023. № 11(29) 2023. С.464-474. http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5510

Статті у інших виданнях

Google Scholar

https://scholar.google.com.ua/citations?user=xkjogGkAAAAJ&hl=uk

Посібники

  • Психологія реклами : навч.-метод. посіб. / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини ; уклад. Н. Л. Шеленкова.  Умань : Візаві, 2020. С. 257 с.
  • Від абітурієнта до студента (досвід роботи «Студії успішного абітурієнта») : навчально-методичний посібник / Н.Л. Шеленкова, М.С. Міщенко, О.Р.Поліщук [та ін.]; [за ред.О.О. Кравченко]; МОН України, Уманський держ. пед.у-тет імені Павла Тичини.  Умань : ВПЦ «Візаві», 2019. С. 123.

Стажування, підвищення кваліфікації за останні 5 років

  • Курси підвищення кваліфікації. Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. Тема: Психологічний супровід навчального процесу в умовах НУШ (30 год.) (25.05.-29.05. 2020 р.).

Мета – підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності психологів, практичних психологів відповідно до основних напрямів державної політики у галузі освіти, запитів громадянського суспільства, установ і закладів освіти, освітніх потреб споживачів освітніх послуг.

Завдання – оволодіти знаннями напрямків роботи психолога в адаптаційний період;  основними принципами та завданнями організації психолого-педагогічного супроводу Нової української школи.

Науковий результат – Сертифікат ПК№02125639/001049-20  

  • Центр забезпечення якості освіти Національного університету «Києво-Могилянська академія». Тема: Академічна доброчесність в університеті (14 лютого 2020).

Мета – поглиблення знань з основних проблем академічної доброчесності в навчальних та наукових роботах, що пов’язано з інтенсивною комп’ютеризацією та інформатизацією всіх аспектів людського життя.

Завдання – сформувати уявлення  про роль і місце академічної доброчесності в системі університетської освіти; ознайомитись із нормативно-правовою базою з проблем дотримання норм академічної доброчесності; усвідомити логіку дотримання принципів та правил академічної культури; оволодіти уміннями застосовувати знання з академічної доброчесності у навчальній та виховній роботі. Науковий результат – Сертифікат 019569

  • Курси підвищення кваліфікації зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки за напрямом «Інноваційні технології у професійній діяльності викладача» 22.02.2021 – 26.02.2021 (30 год.). Сертифікат ПК №02125639/002650-21. Тема «Моніторинг та діагностика освітньої діяльності».
  • Міжнародна програма підвищення кваліфікації керівників закладів освіти, педагогічних та науково-педагогічних працівників “Разом із Визначними Лідерами Сучасності: Цінності, Досвід, Знання, Компетентності і Технології для Формування Успішної Особистості та Трансформації Оточуючого Світу” 10 червня -10 липня 2021 року. Обсяг (тривалість) навчання: 120 годин/4 кредитів Європейської кредитної трансферно – накопичувальної системи (ECTS), з них 15 годин інклюзивної освіти/0,5 кредиту ECTS. Міжнародний сертифікат №758 від 15 липня 2021 року.
  • Курси підвищення кваліфікації зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки за напрямом «Інноваційні технології у професійній діяльності викладача» 22.02.2021 – 26.02.2021 (30 год.). Тема «Моніторинг та діагностика освітньої діяльності». Сертифікат ПК №02125639/002650-21.
  • Курси підвищення кваліфікації зі спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика) за напрямом «Використання інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітньому процесі» (30 год.). Тема «Використання онлайн-інструментів для створення інтерактивних заходів». Сертифікат ПК №02125639/005466-21.
  • Цикл навчальних вебінарів з наукометрії «Головні метрики сучасної науки. Scopus та Web of Science» (10 год.). Сертифікат № АА 1776/02.04.2021.
  • Курс «Перша психологічна допомога під час та після війни»  26.07.2022 (30 год.) Свідоцтво підвищення кваліфікації для педагогічних працівників і психологів №91352596.
  • підвищення кваліфікації (стажування, закордонне) на базі Вищого Семінаріуму Духовного університету UKSW (180 год /6 кредитів ECTS) 16.05.2022 -24.06.2022. Тема «Практичний досвід впровадження академічної доброчесності в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини». Сертифікат KW-240622/003.
  • підвищення кваліфікації за темою «Розвиваємо резильєнтність: особистісний ресурс учасників освітнього процесу в умовах війни» 30.05.2022 (3 год./0,1 кредитів ECTS). Сертифікат №4659/22Д.
  • підвищення кваліфікації за темою «Психологічна підтримка особистості в умовах війни: як зберегти і підтримати психічне здоров’я» 13.04.2022 (3 год./0,1 кредитів ECTS). Сертифікат №1439/22Д.
  • підвищення кваліфікації за темою «Рівні серед рівних: інноваційні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами» 17.12.2021 (8 год.). Сертифікат №1712/113052.
  • онлайн-семінар з підвищення кваліфікації «Академічна доброчесність. Інституціональна система підтримки академічної доброчесності та «атиплагіатні» сервіси» 16.02.2021 (4 год.). Сертифікат.
  • підвищення кваліфікації (вебінар) за темою «Соціально-психологічна допомога сім’ям в умовах війни» 24-27 травня 2022 року (12 годин). Сетрифікат.
  • підвищення кваліфікації (он-лайн семінар) за темою «Цифрові інструменти Google для вищої освіти» 23.06.2022 року. Сертифікат ЦІВО-0630.
  • Наукове стажування на тему «Академічна доброчесність» (Вищий Семінаріум Духовного універсиетту UKSW, Варшава) https://www.iiasc.org/adonlinemay2020/05 – 24.06. 2022 р. (180 год./6 кр.) Сертифікат№KW-240622/003.
  • Підвищення кваліфікації на тему «Психологічне забезпечення якості освіти» (Університет менеджменту освіти) 11.04–11.11.2022 р. (6 кр./180 год.) СвідоцтвоСП № 35830447/2633-22 від 11.11.2022 р.
  • Вебінар «Research Smarter: Демонстрація досліджень вашої установи», 26 липня 2022 року (1 год.). Сертифікат.
  • Вебінар «20 років Будапештській ініціативі відкритого доступу: як змінився публікаційний ландшафт Серія “Clarivate науковцям” 2022», 10 лютого 2022 року (1 год.). Сертифікат.
  • Підвищення кваліфікації на базі Інституту модернізації змісту освіти. Тема «Перша психологічна допомога під час та після війни» 26.07.2022 р. (1 кр./30 год.). Свідоцтво №91352596
  • Он-лайн семінар “Цифрові інструменти Google для вищої освіти”, 23.06.2022 (2 год./0,07 кр.). Сертифікат ЦІВО-0630.
  • Вебінар «Розвиваємо резильєнтність: особистісний ресурс учасників освітнього процесу в умовах війни» на базі Українського відкритого університету післядипломної освіти, Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України «Переможні обрії освіти», 30.05.2022 (3 год./0,1 кр.). Сертифікат№4659/22Д
  • Вебінар «Соціально-психологічна допомога сім’ям з дітьми в умовах війни», Координатор проекту ОБСЄ в Україні у рамках проекту «Посилення спроможності Міністерства соціальної політики України у роботі з дітьми, які вчиняють домашнє насильство», що впроваджується у співпраці з Міністерством соціальної політики України, 24-27.05.2022 (12 год.). Сертифікат.
  • Вебінар «Психологічна підтримка особистості в умовах війни. Як зберегти і підтримати психічне здоров’я в умовах війни?» на базі Українського відкритого університету післядипломної освіти, Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України «Переможні обрії освіти», 13.04.2022 (3 год./0,1 кр.). Сертифікат№1439/22Д.
  • Форум академічної доброчесності, НАЗЯВО, 04.10.2022 р. Сертифікат.
  • Цикл вебінарів з організації інклюзивної освіти. Тема вебінару «Як складати висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи» (15 лютого -18 березня 2022 р., 3,5 год./0,1 кр.). Сертифікат №В-1502180322/1/131186.
  • Цикл вебінарів з організації інклюзивної освіти. Тема вебінару «Роз’яснення постанови, щодо організації навчання осіб з ООП» (15 лютого -18 березня 2022 р., 3,5 год./0,1 кр.). Сертифікат №В-1502180322/2/131186.
  • Цикл вебінарів з організації інклюзивної освіти. Тема вебінару «Визначення різнорівневої підтримки дітей з труднощами опанування навичок читання і письма» (15 лютого -18 березня 2022 р., 3,5 год./0,1 кр.). Сертифікат №В-1502180322/3/131186.
  • Цикл вебінарів з організації інклюзивної освіти. Тема вебінару «Інтелектуальні труднощі у ООП: критерії визначення та рівні підтримки» (15 лютого -18 березня 2022 р., 3,5 год./0,1 кр.). Сертифікат №В-1502180322/4/131186.
  • Цикл вебінарів з організації інклюзивної освіти. Тема вебінару «Інноваційні підходи до навчання дітей з ООП, питання та відповіді» (15 лютого-18 березня 2022 р., 3,5 год./0,1 кр.). Сертифікат №В-1502180322/5/131186.
  • Вебінар на тему «Science popularization and research communication» у межах спільного проєкту StarterNetwork спартал-інкубатора YEP та Татурського університету, що реалізується за підтримки Естонського центру міжнароного розвитку та Міністерства освіти і науки України, 27.03.2023 р. Сертифікат.
  • Вебінар на тему «University and enterprise collaboration – chelleges and best practice» у межах спільного проєкту StarterNetwork спартал-інкубатора YEP та Татурського університету, що реалізується за підтримки Естонського центру міжнароного розвитку та Міністерства освіти і науки України, 06.03.2023 р. Сертифікат.
  • Підвищення кваліфікації за темою «Психологічне здоров’я особистості в умовах війни і повоєнний час» (0,2 кредити ECTS/6 годин)

Мета: вдосконалення психологічної компетентості щодо здатності підтримки, самопідтримки та відновлення психологічного здоров’я особистості в складних умовах сьогодення. Результат: Сертифікат №902/23Д від 22.03.2023 р.

  • Підвищення кваліфікації з теми «Толока Стійкості 5/2023. Почувайся безпечно – секрети спокою. Стійкість для підтримки учнівства, учительства, батьківства». Сертифікат №0042-00515-2023-27588.
  • Підвищення кваліфікації за темою «Дитяча травма війни: індикатори та умови подолання. Хібукі-терапія як засіб підтримки та відновлення психологічного здоров’я» (0,2 кредити ECTS/6 годин). Сертифікат №2391/23Д від 04.04.2023 р.

Участь у професійних об’єднаннях за спеціальністю:

  • Членство в Українській асоціації дослідників освіти (УАДО), Сертифікат 308/2023 від 1.01.2023
  • Членcтво у Всеукраїнській асоціації В.О. Сухомлинського
  • Членство у  громадській спілці «Національна психологічна асоціація» ЕР №34850646

Контакти викладача (електрона пошта):

n.l.shelenkova@udpu.edu.ua

Науково педагогічні працівники

Шеленкова Наталія Леонідівна

Кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології

Читати далі…

Сафін Олександр Джамільович

 Завідувач кафедри психології,  доктор психологічних наук, професор

Читати далі…

Гриньова

Гриньова Наталія В’ячеславівна

Кандидат психологічних наук, доцент

Читати далі…

 Міщенко Марина Сергіївна

Кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Читати далі…

Дудник Оксана Андріївна

Кандидат  психологічних наук, доцент кафедри

Читати далі…

Бержанір Анатолій Леонідович

Кандидат соціологічних наук, доцент кафедри філософії та суспільних дисциплін УДПУ імені Павла Тичини

Читати далі…

Циганок Оксана Олександрівна

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри української літератури, українознавства та методик їх навчання

Читати далі…

Гут Наталія Василівна

Кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов

Читати далі…

Левченко Наталія Володимирівна

Доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, кандидат педагогічних наук

Читати далі…

Кравченко Леся Василівна

Кандидат педагогічних наук, доцент

Читати далі…

Перепелюк Тетяна Дмитрівна

Доцент кафедри психології, кандидат психологічних наук, професор

Читати далі…

Данилевич Лариса Арсеніївна

 Кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології

Читати далі…

Мороз Людмила Іванівна

Доктор психологічних наук, професор, професор кафедри психології.

Читати далі…

Гончар Інна Григорівна

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи

Читати далі…

Силабуси навчальних дисциплін

ОК 2023 р.

ВК 2023 р.

Робочі програми навчальних дисциплін

Робочі програми обов’язкових дисциплін

Робочі програми вибіркових дисциплін

Навчальний план 2023 р.
Інформація про виконання зауважень і рекомендацій попередньої акредитаційної експертизи
Магістерські роботи

Методичні рекомендації до написання випускної роботи (магістр)


Тематика магістерських робіт

Тематика випускних кваліфікаційних робіт

для здобувачів другого (магістерського) рівня спеціальності

 053 Психологія

2023- 2024 н.р.

Затверджено засіданням кафедри (Протокол №15  від 15.06.2023 р.)

Сафін О.Д. доктор психологічних наук, професор, професор каф. психології, завідувач кафедри

  1. Психологічна допомога родинам військовослужбовців і ветеранів війни.
  2. Психотравмівні наслідки перебування в екстремальній ситуації.
  3. Психологічна допомога у випадку важкої втрати близької людини.
  4. Психологічна допомога ветеранам війни із проблемами залежності від психоактивних речовин.
  5. Духовно-психологічна реабілітація ветеранів війни.
  6. Особливості психологічної допомоги внутрішньо переміщеним особам.
  7. Посттравматичне особистісне зростання ветеранів бойових дій.
  8. Соціально-психологічна реабалітація інвалідів війни.
  9. Подолання наслідків ПТСР методом дебрифінга.
  10. Травмофокусована когнітивно-поведінкова терапія осіб з ПТСР.
  11. Когнітивно-біхевіоральна терапія осіб з ПТСР.

Мороз Л.І. доктор психологічних наук, професор,  професор каф. психології

  1. Психологічна адаптація дітей з особливими потребами до інклюзивного навчання.
  2. Роль психолога в інклюзивних освітніх закладах: досвід та виклики.
  3. Психологічна підтримка сімей дітей з особливими потребами:стрес та ресурси.
  4. Соціальна інклюзія інвалідів: роль психолога у формуванні суспільства без бар’єрів.
  5. Використання методів реабілітаційної психології у роботі з особами з обмеженими можливостями.
  6. Психологічний супровід дорослих із спеціальними потребами у пошуку роботи та кар’єрного зростання.
  7. Взаємодія між психологом та вчителями в інклюзивних класах.
  8. Ефективність психологічної реабілітації після тяжких станів інвалідності:аналіз кейсів та методологічні аспекти.
  9. Психологічний супровід та реабілітація після травм та нещасних випадків:підходи та виклики.
  10. Ефективність психологічних інтервенцій у реабілітаційному процесі дітей з розладами у розвитку.
  11. Роль психолога в інклюзивній кімнаті: виклики та можливості

Гульбс О.А. доктор психологічних наук, професор,  професор каф. психології

  1. Емоційний інтелект як чинник самореалізації студентської молоді.
  2. Вплив емоційного інтелекту на схильність до віктимної поведінки жінок.
  3. Сімейні настанови як чинник кар’єрних орієнтацій сучасної молоді.
  4. Шлюбно-сімейні відносини як чинник професійної самореалізації жінок.
  5. Задоволеність шлюбом як чинник самореалізації особливтості: гендерний аспект.
  6. Корпоративна культура організації як чинник професійної самореалізації працівників.
  7. Імідж копманії як чинник мотивації діяльності працівників.
  8. Соціально-психологічні чинники формування команди в умовах дистанційної діяльності.
  9. Соціально-психологічні чинники соціального благополуччя студентської молоді.
  10. Дослідження компонентів психологічного здоров’я студентської молоді.

Кобець О.В. доктор психологічних наук, професор,  професор каф. психології

  1. Психологічне здоров’я працівників освітніх організацій під час пандемії.
  2. Вплив організаційної лояльності на задоволеність працею персоналу організацій.
  3. Вплив пандемії на кар’єрні орієнтації студентської молоді.
  4. Психологічний аналіз копінг-стратегій працівників освітніх організацій.
  5. Емоційний інтелект як чинник ефективної комунікації працівників бізнес-організацій.
  6. Психологічні чинники громадянської ідентичності особистості.
  7. Психологічні ознаки професійного стресу в рієлторів
  8. Психологічна готовність менеджера до майбутньої діяльності.
  9. Мотивація досягнення в управлінській діяльності керівника.
  10. Вивчення та аналіз складових організаційної культури.

Перепелюк Т.Д. кандидат психологічних наук, професор, доцент каф. психології

  1. Соціально-психологічні чинники стресового стану у підлітковому віці.
  2. Соціально-психологічні чинники стресового стану у юнацькому віці.
  3. Розвиток творчого потенціалу засобами арт-терапії.
  4. Депресивні стани як чинники трудової та соціальної дезадаптації працівників освітньої сфери.
  5. Психологічна самодопомога як засіб подолання особистісної кризи в юнацькому віці.
  6. Психологічна самодопомога як засіб подолання особистісної кризи в дорослому віці.
  7. Емоційний інтелект як чинник формування іміджу майбутнього психолога.
  8. Соціально-психологічні чинники розвитку життєстійкості підлітків в умовах війни.
  9. Соціально-психологічні чинники розвитку життєстійкості юнацтва в умовах війни.
  10. Психологічні особливості процесу реабілітації ВПО.
  11. Психолого-педагогічні умови процесу реабілітації учнів, які перебувають за кордоном.

Якимчук Б.А. Кандидат психологічних наук,  професор, професор каф. психології

  1. Вплив юнацької субкультури на особистісний розвиток старшокласника.
  2. Особливаості мотивації навчальної діяльності молодших школярів в умовах Нової української школи.
  3. Психолого-педагогічні засоби оптимізації розвитку пізнавальної сфери учня.
  4. Розвиток стресостійкостості здобувачів вищої освіти в умовах воєнного стану.
  5. Особливості формуванні soft skiils майбутніх психологів засобами тренінгових технологій.
  6. Психолого-педагогічні основи розвитку сучасних ділових якостей особистості у старшому шкільному віці.
  7. Психологічні особливості використання гумору як особистісного засобу подолання кризових станів.
  8. Психолого-педагогічні умови формування психологічного благополуччя особистості.
  9. Ціннісно-смислові детермінанти професійного вибору особистості майбутнього психолога.
  10. Особливості спілкування підлітків, які проживають в сім’ях з проявами насилля.

Діхтяренко С.Ю. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Розвиток стресостійкості особистості в умовах війни.
  2. Психологічний супровід здобувачів з інвалідністю в умовах ЗВО.
  3. Психологічні особливості формування життєстійкості осіб з інвалідністю.
  4. Вплив емоційно-вольової стійкості особистості на поведінку у надзвичайних ситуаціях.
  5. Толерантність до дітей з особливими потребами в сучасному суспільстві.
  6. Психологічний аналіз особистісних особливостей здобувачів з різним рівнем творчої активності.
  7. Особливості соціальної активності підлітків з комп’ютерною залежністю.
  8. Взаємозв’язок ціннісних орієнтацій та психологічної готовності до материнства.
  9. Чинники формування інформаційної культури сучасного студентства.
  10. Психологічні особливості національної самосвідомості у здобувачів вищої освіти.

Данилевич Л.А. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічний клімат сім’ї як чинник формування Я-концепції підлітків.
  2. Дослідження психологічних властивостей емоційно-вольової сфери дітей з аутичним розладом.
  3. Дитячі страхи дітей з особливими освітніми потребами та їх корекція.
  4. Психологічні особливості взаємовідносин дітей з аутизмом з ровесниками та дорослими.
  5. Позитивна мотивація до навчання у дітей з інклюзією та її розвиток засобами арттерапії.
  6. Ціннісні орієнтації старшокласників як чинник психологічної готовності до професійної діяльності.
  7. Психологічн аспекти розвитку життєстійкості молодших школярів (або підлітків) в умовах війни.
  8. Психологічні особливості розвитку інтелектуальної сфери молодших школярів.
  9. Соціально-психологічні аспекти самовдосконалення студентів-психологів в період навчання.
  10. Резилієнтність  як чинник толерантності до невизначеності в студентському віці.

Шулдик Г.О. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічні моделі раннього втручання для дітей з аутизмом.
  2. Специфіка робота психолога з дітьми, що мають особливі потреби.
  3. Динаміка змін емоцій здобувачів вищої освіти під час російсько-української війни у 2022-2023 роках.
  4. Формування емпатії у майбутніх психологів.
  5. Теорія і практика підготовки майбутніх психологів до роботи в умовах інклюзії.
  6. Організація фахової підготовки майбутніх психологів до роботи з дітьми, що мають особливі потреби.
  7. Психологічний супровід моделювання освітнього простору в закладах освіти для дітей із порушеннями в розвитку.
  8. Шляхи впровадження інноваційного досвіду діяльності закладів освіти для дітей із особливими потребами в Україні.

Вахоцька І.О. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Комунікативно-мовленнєві стилі міжособової взаємодії студентів.
  2. Соціально-психологічні особливості самообмеження особистості в умовах професійної кризи.
  3. Психологічні особливості становлення особистісної свободи у студентської молоді.
  4. Психологічні механізми нормативно-правової регуляції поведінки особистості.
  5. Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці.
  6. Психологічні особливості розвитку оптимізму в ранньому юнацькому віці.
  7. Психологічні умови запобігання маніпулятивним міжособистісним стосункам у юнацькому віці.
  8. Психологія гармонізації характеру в юнацькому віці.
  9. Психологічні особливості опору змінам особистості у соціальній взаємодії.
  10. Психологічні умови запобігання маніпулятивним міжособистісним стосункам у юнацькому віці.
  11. Особливості інтелектуального розвитку дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення.
  12. Передумови становлення індивідуального стилю трудової діяльності в учнів початкових класів допоміжної школи.
  13. Корекція і розвиток самооцінки у соціально-депривованих підлітків з обмеженням життєдіяльності.

Якимчук І.П. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічні особливості ставлення молоді до осіб з інвалідністю.
  2. Психолого-педагогічні умови формування психологічного благополуччя особистості.
  3. Розвиток відповідальності як складника професійної майстерності майбутнього психолога.
  4. Ціннісні суперечності як умова розвитку особистості майбутнього психолога.
  5. Ціннісно-смислові детермінанти професійного вибору особистості майбутнього психолога.
  6. Психологічні особливості розвитку комунікативних вмінь майбутніх психологів.
  7. Психологічні особливості формування комунікативної компетентності майбутніх практичних психологів у процесі професійної підготовки.
  8. Самооцінка як чинник формування життєвих перспектив старшокласників.
  9. Вплив відповідальності на емоційне вигорання майбутніх психологів.
  10. Самопізнання як спосіб активізації інтересу до психологічних знань у майбутніх психологів.
  11. Розвиток емпатії у професійному становленні студентів – майбутніх психологів.

Ольховецький С.М. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Подолання психологічних наслідківі міжособистісних конфліктів підлітків у навчальній діяльності.
  2. Психологічні ресурси особливості в професійному самовизначенні молоді.
  3. Допомога в психологічній корекції емоційного вигорання у здобувачів вищої освіти методами арт-терапії.
  4. Проективні методики в роботі психолога при корекції тривожних станів учнів молодшого шкільного віку.
  5. Ресурси подолання психологічного вигорання педагогів ЗОЗ (загально освітніх закладів).
  6. Подолання психологічних бар’єрів спілкування у здобувачів вищої освіти.
  7. Психологічні наслідки та ресурси подолання посттравматичного стресу вимушених переселенців шкільного віку.
  8. Психологічні наслідки та ресурси подолання посттравматичного стресу вимушених переселенців здобувачів вищої освіти.
  9. Психолого-педагогічна допомога батькам, які виховують дітей з особливими освітніми потребами.
  10. Психологічні особливості мислення дітей молодшого шкільного віку з порушеннями адаптації в навчальному середовищі.

Шеленкова Н.Л. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Гендерно-психологічні особливості кібербулінгу серед старшокласників.
  2. Вплив мотивації досягнення успіху на прокрастинацію студентів.
  3. Психологічні особливості емоційної залежності і співзалежності особистості та стратегії їх подолання.
  4. Емоційний інтелект як чинник психологічного благополуччя педагогів в системі інклюзивної освіти.
  5. Арт-терапевтичні засоби розвитку емоційного інтелекту в молодших школярів.
  6. Толерантність до невизначеності у осіб з різнем рівнем самоставлення.
  7. Особливості резилієнтності студентської молоді в умовах війни.
  8. Чинники розвитку життєстійкості підлітків в умовах війни.
  9. Розвиток пізнавальної сфери молодших школярів в умовах інклюзивної освіти.
  10. Психологічні особливості емоційних зв’язків подружжя в умовах воєнного стану.
  11. Соціально-психологічна реабілітація ветеранів АТО.

Байда С.П. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Вплив ситуації вимушеної соціальної ізоляції на психологічне та соціальне благополуччя студентської молоді.
  2. Стиль життя як чинник соціально-психологічної адаптації військовослужбовців ЗСУ.
  3. Психологічні особливості емоційної залежності і співзалежності особистості та стратегії їх подолання.
  4. Психологічні особливості гендерної толерантності студентів ЗВО.
  5. Здоровий спосіб життя як чинник психологічного благополуччя студентів ЗВО.
  6. Вплив гендерних стереотипів на вибір шлюбного партнера в пізньому юнацькому віці.
  7. Вплив гендерно-рольового конфлікту жінок на шлюбно-сімейні відносини.
  8. Вплив батьківських установок на розвиток емоційного інтелекту підлітків.
  9. Вплив особистісних характеристик на вибір механізмів его-захисту студентами ЗВО.
  10. Психологічні прийоми подолання страхів і тривожності у осіб з панічними атаками.

Гриньова Н.В. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічна готовність майбутніх педагогів до роботи з молодшими школярами в умовах інклюзивної освіти.
  2. Соціально-психологічна адаптації дошкільників в інклюзивній групі.
  3. Зміна оцінки особистісних якостей себе та інших в процесі групової психокорекції.
  4. Становлення самовідношення особистості в підлітковому віці.
  5. Корекція гіперактивності у дітей засобами арт-терапії.
  6. Особливості агресивної поведінки підлітків з порушенням інтелектуального розвитку.
  7. Особливості емоційної сфери дітей з порушенням розвитку.
  8. Когнітивний розвиток дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності.
  9. Корекція тривожності у дітей із затримкою психічного розвитку.
  10. Емоційно-вольові складові акцентуацій характеру підлітків.

Дудник О.А. кандидат психологічних наук, доцент каф. психології

  1. Становлення професійної ідентичності у працюючих студентів.
  2. Соціально-психологічна готовність студентської молоді до створення сім’ї .
  3. Вплив відповідальності на емоційне вигорання майбутніх психологів.
  4. Я-концепція як складова професійної самосвідомості майбутніх психологів.
  5. Причини прояву агресії в середовищі студентської молоді.
  6. Психологічна готовність випускників ЗВО до професійної діяльності.
  7. Професійна педагогічна деформація особистості учителя та її вплив на процес взаємодії з учнями.
  8. Особливості прокрастинації в юнацькому віці.
  9. Психологічна зрілість як умова професійної ефективності вчителів інклюзивних класів.
  10. Особливості професійного самовизначення школярів з ООП.

Міщенко М.С. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічні основи збереження психічного здоров’я педагогів в умовах інклюзивної освіти.
  2. Соціально-психологічні умови успішності включення дитини з особливими потребами в загальноосвітній простір.
  3. Емпатична готовність майбутнього учителя до професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі.
  4. Психологічні особливості переживання життєвої кризи студентами.
  5. Вплив емоційної компетентності на розв’язання педагогічних конфліктів працівників освіти.
  6. Психологічні аспекти командного підходу у супроводі дітей із ООП.
  7. Психологічні закономірності становлення професійної ідентичності психолога.
  8. Психологічний супровід профорієнтації студентів-випускників.
  9. Психологічні особливості переживання особистістю життєвих подій.
  10. Психологічні особливості системи переконань особистості в кризових умовах.

Шулдик А.В. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Психологічні особливості формування самоповаги у здобувачів вищої освіти.
  2. Психологічні особливості емоційної стабільності здобувачів вищої освіти.
  3. Психологічні особливості впливу соціальних мереж на підлітків.
  4. Психологічні особливості формування індивідуального стилю професійної діяльності майбутнього психолога.
  5. Психологічні особливості розвитку комунікативної компетентності у здобувачів вищої освіти.
  6. Психологічні особливості розвитку резильєнтності у підлітків.
  7. Корекційна робота з підлітками при емоційній депривації.
  8. Психологічні особливості розвитку лідерських компетенцій у здобувачів вищої освіти.
  9. Психологічні особливості формування готовності до вибору профілю навчання у здобувачів середньої освіти.
  10. Психологічна допомога при внутрішньоособистісних конфліктах.

Харченко НА. кандидат психологічних наук,  доцент, доцент каф. психології

  1. Особливості реабілітації підлітків із розладами харчової поведінки .
  2. Особливості психологічної реабілітації дітей, постраждалих від воєнних дій.
  3. Психологічна реабілітація поранених військових.
  4. Особливості психологічної реабілітації студентів-переселенців.
  5. Особливості психологічної реабілітації дітей з вадами здоров’я.
  6. Особливості організації психологічної абілітації дітей в системі раннього втручання.
  7. Психологічна, педагогічна та соціальна абілітація дітей з порушенням розвитку.
  8. Соціально-психологічні чинники реабілітації осіб із алкогольною залежністю.
  9. Соціально-психологічні чинники реабілітації осіб із ігровою залежністю.
  10. Особливості психологічної реабілітації жертв домашнього насилля.

Гуртовенко Н.В. кандидат психологічних наук,  доцент каф. психології

  1. Психолого – педагогічні умови формування міжособистісних стосунків в …
  2. Психологічні умови адаптації здобувачів освіти до навчання у вищій школі.
  3. Психологічна допомога при профілактиці міжособистісних конфліктів у….
  4. Взаємодія психічного стану особистості та когнітивних процесів у процесі навчання.
  5. Психологічні особливості впливу девіантної поведінки підлітків на креативність.
  6. Психологічні особливості взаємозв’язку агресивності та соціально-психологічної адаптації у підлітків.
  7. Психологічна допомога підліткам у важких життєвих ситуаціях із врахуванням гендерних особливостей.
  8. Корекція рівня тривожності у дітей та підлітків з розумовою відсталістю в умовах соціальної депривації.
  9. Корекційно розвиваюча робота щодо підвищення рівня комунікативної компетентності в молодшому шкільному віці.
  10. Психологічна допомога при формуванні особистості підлітка в умовах хронічного соматичного захворювання.

Могиляста С.М. кандидат психологічних наук, доцент каф. психології

  1. Формування soft skills працівника.
  2. Мотиваційний профіль посад в організації та його аналіз.
  3. Вплив прокрастинації на прийняття рішень студентами.
  4. Вплив соціальної перцепції на професійний відбір працівників ІТ-сфери.
  5. Комунікативна компетентність як чинник професійної придатності працівників патрульної поліції України.
  6. Особливості толерантності студентів з різними видами гендерної ідентичності.
  7. Особливості емпатійності студентів з різними видами гендерної ідентичності.
  8. Чинники професійного вигорання працівників пенітенціарних закладів України.
  9. Мотиваційний ресурс як чинник досягнення професійного успіху в діяльності психолога (педагога, медика, юриста і т.д.).
  10. Психологічні чинники професійної деформації юристів.

Радзівіл К.П. кандидат психологічних наук,  старший викладач

  1. Вплив стресових ситуацій на психічне здоров’я дітей та підлітків під час україно-російської війни.
  2. Використання медитації та міндфулнесу для підтримки посттравматичного зростання.
  3. Психологічні особливості розладу адаптації у ВПО.
  4. Вплив війни на психічне здоров’я членів сімей діючих військослужбовців.
  5. Психологічна травматизація дітей-свідків військових подій: аналіз та підходи до підтримки та реабілітації.
  6. Травматичний досвід сімей учасників воєнних конфліктів: роль психологів.
  7. Психологічний супровід та підтримка здобувачів-жертв військових подій в умовах освітнього процесу.
  8. Вплив військового конфлікту на аспекти студентського життя та процес навчання.
  9. Психологічний стрес та стан психологічного благополуччя у вимушено переміщених осіб під час військового конфлікту.
  10. Психологічні аспекти соціальної адаптації військовослужбовців.

Поліщук О.Р. доктор філософії, викладач

  1. Емоційні особливості і копінг стратегії у осіб юнацького віку.
  2. Особливості професійного самовизначення старшокласників з різним соціометричним статусом.
  3. Психологічні особливості рівня домагань у підлітковому віці.
  4. Алгоритм корекції тривожних станів в ситуації публічного виступу.
  5. Психологічні особливості ставлення молоді до смерті в контексті війни.
  6. Емоційний інтелект у контексті адаптивності особистості.
  7. Соціально-психологічні чинники переживання самотності у юнацькому віці.
  8. Психологічна самодопомога як засіб подолання особистісної кризи в юнацькому віці.
  9. Становлення життєвої перспективи особистості в ситуації набутої інвалідності.
  10. Особистісні ресурси психологічного благополуччя студентів з інвалідністю.
  11. Психологічні особливості формування здатності до комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування.

Горенко М.В. доктор філософії, викладач

  1. Гендерні особливості переживання психологічного благополуччя студентською молоддю в умовах війни.
  2. Когнітивно – поведінкові технології у психологічній допомозі особистості.
  3. Гендерні особливості стресостійкості молоді в умовах війни.
  4. Психологічна самодопомога як засіб подолання тривожності.
  5. Гендерні особливості резилієнтності студентської молоді в умовах війни.
  6. Емоційна стійкість як чинник психологічної готовності до професійної діяльності майбутніх психологів.
  7. Психологічні особливості ставлення молоді до смерті в контексті війни.
  8. Методи когнітивно-поведінкової терапії у роботі з ПТСР.
  9. Гендерні особливості копінг-стратегій молоді в умовах війни.
  10. Психологічна корекція професійного вигорання психологів.

Тептюк Ю.О. Кандидат психологічних наук, викладач

  1. Прояви захищеності як чинника психологічної безпеки студентів в умовах ЗВО.
  2. Психологічні технології подолання гендерних стереотипів в організаціях.
  3. Вольова саморегуляція як чинник психологічної безпеки особистості в умовах юридичної діяльності.
  4. Гендерні особливості булінгу у підлітковому середовищі.
  5. Медіаграмотність як чинник соціальної компетентності студентської молоді.
  6. Соціально-психологічні чинники вибору шлюбного партнера.
  7. Вплив ситуації вимушеної соціальної ізоляції на психологічне та соціальне благополуччя студентської молоді.
  8. Психологічні особливості адаптації студентів першого курсу до навчальної діяльності в умовах вимушеної соціальної ізоляції.
  9. Вплив паніки на споживчу поведінку молоді.
  10. Гендерні та психологічні чинники мотивації до спортивної діяльності.

Оприлюдення магістерських робіт

Угоди про співпрацю
Освітній процес
Стипендіати Кагальняк А.І.

Анна Іванівна Кагальняк (4 листопада 1928 – 1 квітня 2014 року)

Анна Іванівна – відомий психолог, Заслужений працівник вищої школи, колишня завідувачка кафедри педагогіки та психології. Анна Іванівна – Людина-легенда з високим професіоналізмом та гуманним ставленням до студентів і викладачів. Її життя було наповнене любов’ю, теплом, цікавою роботою.

Дитинство Анни Іванівни промайнуло в мальовничих Капустянах, що на Вінничині. В 1947 році закінчила Тульчинське педагогічне училище, а в 1951 році – з відзнакою Київський державний педагогічний інститут. Потім працювала викладачем педагогіки та психології у Немирівському педагогічному училищі. Але бажання навчатися далі, тяга до науки перемогла. Увесь педагогічний колектив та учні училища проводжали молодого викладача до навчання в аспірантурі. Анна Іванівна успішно захистила кандидатську дисертацію з психології під керівництвом відомого вченого в Україні та поза її межами Григорія Силовича Костюка. Вона була улюбленою аспіранткою Г.С.Костюка, ім’я якого носить тепер Інститут психології НАПН України. Після цього, уже кандидатом психологічних наук Ганна Іванівна приїхала працювати в Уманський державний педагогічний інститут ім. П.Г.Тичини (нині університет), стала доцентом і довгі роки завідувала кафедрою педагогіки та психології. Першого вересня 1999 року Ганна Іванівна пішла на пенсію. Її науково-педагогічна діяльність відображена більше як у 70 наукових працях – статтях, посібниках, монографії. Сфера наукових досліджень – різнобічна. Вивчала професійно-важливі якості майбутнього педагога, динаміку їх змін у студентів від першого до випускного курсів, досліджувала особливості психічного розвитку молодшого школяра та специфіку його діагностики, мотиваційну сферу навчальної діяльності молодших школярів.   Її дослідження увінчалися монографією “Особистість вчителя: соціально-психологічний аспект”. Інформація про науковий доробок Анни Іванівни Кагальняк включена до Довідника  інтернаціональних біографій вчених (24 випуск за 1995 рік), випущений інтернаціональним біографічним центром у Кембріджі.

 Анна Іванівна була депутатом міської та обласної рад. Ветеран праці і війни, нагороджена медаллю “За трудову доблесть”, багатьма урядовими відзнаками, зокрема “Відмінник народної освіти”, “Заслужений працівник вищої школи”.

Анна Іванівна ділилася своїм багатющим досвідом зі студентами, молодими викладачами вузу. На кафедрі психології працюють її учні, які вдячні за спілкування з нею. Завжди усміхнена, тактовна, навчала власним прикладом мистецтву спілкування. Вона завжди пишалася своїм сином – Андрієм, кандидатом фізико-математичних наук, доцентом Київського національного університету імені Тараса Шевченка, нині працює за кордоном, у Мельбурні.

Гарною традицією є  вручення одноразової премії імені Анни Іванівни Кагальняк кращому студенту нашого університету зі спеціальності “психологія”.


Таку стипендію отримували:

2018 р. – Цихоня Світлана.
2019 р. – Варивода Андрій.
2020 р. – Чамлай Інна.
2021 р. – Гасанова Лейла, Діордій Катерина.
2022 р. – Табаченко Сергій.
2023 р. – Титаренко Тетяна.

Освітньо-інформаційні ресурси УДПУ ім. Павла Тичини
Контактна інформація